G4 / Apple Store / CSN

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-14 15:33

Hej!

Igår gick jag tillbaka till Siba och krävde att få tilbaka pengarna för min iPod med felaktig batterindikator. Efter en 1h lång diskussion gick killen med på det och jag fick pengarna tillbaka; 3700;-.
Nu blir det till att köpa en G4, men då har jag en del frågor om den.

• Har den samma problem med energi-indikatorn?

• Har någon märkt något annat problem som orsakar irritation?

• Om jag köper G4:an, ska jag självfallet köpa till et skydd av något slag. Är det baraRadtechs"PodSleevz" som väntas komma? Finns det någon som kan rekommendera något annat märke som passar till G4?

• Är menysystemet uppbyggt på samma sätt som i den tidigare modellen?

Om jag skulle få för mig att köpa den, beställer jag förmodligen från Apple Store.
Då jag köpte min gamla pod från Siba, har jag ingen erfareneht av att handla från Apple Store. Finns det någon som kan berätta lite om hur det går till?

• Låt oss säga att jag får en defekt vara levererad till mig. Får jag fri frakt när jag ska skicka tillbaka den eller kostar det?

• Hur länge gäller garantin?

• Går det att få ytterligare försäkring när man beställer därifrån (någon form av trygghetsförsäkring)?

• Hur är det med kundtjänsten? Må Gud vara med mig och göra så att jag aldrig behöver ringa dit, men om det nu skulle bli så att jag är tvungen är det en fördel att de är vänliga.

Så om jag nu ska köpa min G4 från Apple Store vet jag att man kan få studentrabatt genom CSN. Jag får ju mitt studiebidrag genom CSN så jag vet ju att även jag kan få denna rabatt, men hur ska Apple få veta att jag är medlem? Finns det någon som utnyttjat sin rabatt för att köpa något genom Apple Store? Hur har ni då gjort?

Mvh- Farid

Trams undanbedes.

Hej!

Har en G4 och har inte märkt ngt problem med vare sig indikatorn eller ngt annat.
Apple Store verkar väl helt ok, tror du kan hitta svar på dina frågor om garanti, retur osv på deras sida.

Vad gäller studentrabatt så är det Mecenat som har hand om det. Registrera ditt Mecenat-kort och logga in på deras sida så hittar du länk till "rabattsidan" på Apple Store

Lycka till!

Ursprungligen av Farid:

Hej!

Igår gick jag tillbaka till Siba och krävde att få tilbaka pengarna för min iPod med felaktig batterindikator. Efter en 1h lång diskussion gick killen med på det och jag fick pengarna tillbaka; 3700;-.
Nu blir det till att köpa en G4, men då har jag en del frågor om den.

• Har den samma problem med energi-indikatorn?

• Har någon märkt något annat problem som orsakar irritation?

• Om jag köper G4:an, ska jag självfallet köpa till et skydd av något slag. Är det baraRadtechs"PodSleevz" som väntas komma? Finns det någon som kan rekommendera något annat märke som passar till G4?

• Är menysystemet uppbyggt på samma sätt som i den tidigare modellen?

Om jag skulle få för mig att köpa den, beställer jag förmodligen från Apple Store.
Då jag köpte min gamla pod från Siba, har jag ingen erfareneht av att handla från Apple Store. Finns det någon som kan berätta lite om hur det går till?

• Låt oss säga att jag får en defekt vara levererad till mig. Får jag fri frakt när jag ska skicka tillbaka den eller kostar det?

• Hur länge gäller garantin?

• Går det att få ytterligare försäkring när man beställer därifrån (någon form av trygghetsförsäkring)?

• Hur är det med kundtjänsten? Må Gud vara med mig och göra så att jag aldrig behöver ringa dit, men om det nu skulle bli så att jag är tvungen är det en fördel att de är vänliga.

Så om jag nu ska köpa min G4 från Apple Store vet jag att man kan få studentrabatt genom CSN. Jag får ju mitt studiebidrag genom CSN så jag vet ju att även jag kan få denna rabatt, men hur ska Apple få veta att jag är medlem? Finns det någon som utnyttjat sin rabatt för att köpa något genom Apple Store? Hur har ni då gjort?

Mvh- Farid

Trams undanbedes.

Det är fri frakt om du får en defekt vara, du får en retur förpackning skickad till dig och sen får du din nya eller din lagade produkt hem med budbil!
Garantin gäller i 1 år.
Ytterligare försäkring blir väl AppleCare.
Kundtjänsten är en av de bästa jag har ringt, alltid hjälpsamma och skickar det man behöver på runt 1-2 arbetsdagar.

• Medlem
  • 2004-08-14 17:30

Hmm, jag förstår. Jag tackar för era svar och avvaktar för ytterligare åsikter.

Ursprungligen av Farid:

[list]
[*]Har den samma problem med energi-indikatorn?
[*]Om jag köper G4:an, ska jag självfallet köpa till et skydd av något slag. Är det bara Radtechs "PodSleevz" som väntas komma? Finns det någon som kan rekommendera något annat märke som passar till G4?
[*]Är menysystemet uppbyggt på samma sätt som i den tidigare modellen?

Jag gissar att alla större tillverkare av fodral kommer ut med modeller snart för g4:an. De bästa fodralen är (förutom podsleevez):
iskin Evo
Lajo Exo3

När dessa kommer ut borde de vara minst lika bra som för 3G.

Batteri-indikatorn är lika kass, skulle jag tro.
Menysytemet är samma.

Lycka till!

• Medlem
  • 2004-08-15 14:46

Tack för ditt svar Erik. Jag antar att det enda jag kan göra är att vänta och sedan börja plocka fodral.

Ännu en fråga har dykit upp. G3 hade satt sina fyra knappar ovanför "hjulet". Den nya modellen har satt de hjulet. Har någon märkt någon problematik med det? Att man t.ex. råkar pausa istället för att byta låt med hjulet eller tvärtom?

Tack på förhand.

• Oregistrerad
  • 2004-08-15 16:44

absolut inte, det är 10gånger bättre än det förra enligt mig, jag tycker det funkar underbart och man gör aldrig nått av misstag som jag ofta gjorde på min 3g, men det kanske bara händer om man ha dålig motorik

• Medlem
  • 2004-08-15 17:39

Kul att höra mega.
Man kanske ska ta och chansa då..

1
Bevaka tråden