Mecenat

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-23 19:25

Fick idag mitt mecenat-kort med det fina äpplet på.
Dock kunde jag inte hitta något på adressen www.mecenat.se/apple/ som stod i papperna man fick med.
En annan adress var också där, till apple.com/se/education/ men det som man hittade där var inte allt för imponerande vad gällde erbjudanden osv.
Någon som har koll här på om det kommer mer eller vad som händer?
Har för mig att det var någon mecenat-anställd här i krokarna.

• Medlem
  • 2002-10-23 20:08

jo han finns minsann i krokarna och heter jonas levin. tror inte att han är särskilt aktiv dock. fick hans mobilnummer när jag frågade om kortet... vågar inte lämna ut det här.

/majk

Varför kontaktar du inte Mecentats kondtjänst;
E-post:
kontakt@mecenat.se

Telefon:
031-701 03 10
(Telefontider: måndag-fredag kl. 9.00-12.00)

Adress:
Mecenat AB
Box 11 215
404 25 Göteborg

/M

Hej Johan.
Jag vet inte om apple har några speciella erbjudande för mecenat. Det jag har hittat är att dom har student rabatt på alla produkter i apple store education, och det var mer än jag förväntade mig.
Jag vet även att på umeå universitet så säljer dom ibland ut billiga apple produkter, och jag förmodar att att dom har något samarbete med apple. Kolla med luleå universitet.

• Oregistrerad
  • 2002-10-25 01:53

Hej alla - Tänkte reda ut begreppen lite.
Mecenat har tecknat avtal med Apple och lanserar inom kort roliga saker för alla (970 000) studenter/studerande med Mecenatkort eller CSN-kort. Jag tror inte någon blir besviken. (och blir ngn det får han väl switcha åt fel håll) Lite info. Mecenat ger ut Mecenatkortet till, nästan, alla studenter på Universitet och högskolan i Sverige i samarbete med studentkårerna och CSN-kortet i samarbete med CSN.

Jag är inte så aktiv här på 99Mac, men så har jag ju typ 970 000 andra som skall övertygas att växla till mac.
Maila gärna till jonas@mecenat.se om ni vill ha svar på frågor kring CSN- och Mecenatkortet mm.

Må gott
MVH /Jonas Levin Vd, Mecenat

Vad menar du med nästan?

Nästan = inte alla

Förutom Mecenat finns också Studentkortet, som ges ut av Studentkortet AB (som har ngt att göra med SFS, rätta mig om jag har fel). Men SFS fick för sig att de skulle ta avgifter av studenterna för att de skulle få sina studentkort, så därför har de flesta kårerna bytt kort. Här i Umeå har mig veterligt alla tre kårerna bytt till Mecenat iaf...

Själv sitter jag med både Mecenat och SFS. Trots detta får jag ingen rabatt på vare sig SJ eller SAS...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-27 01:28

SAS- och SJ-rabatterna är knutna till CSN...

Denna nyhet går att läsa på Apples.se idag;

Apple och Mecenat satsar på studenter.
Som ett led i vår stora satsning på utbildningssektorn lanserar Apple ett samarbete med Mecenat AB. Via en speciell version av Apple Store är det nu enklare för studenter med Mecenat- eller CSN-kortet att köpa Apple-datorer till ett fördelaktigt pris.

/M

[ 19 November 2002, 23:35: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Det nya CSN-kortet har också ett litet äpple på sig. Köpte min nya iBook från Apple Education Store också, 10% rabatt tror jag det var.

• Oregistrerad
  • 2002-11-21 21:29

Den 14/11 beställde jag den enklaste iBook/800 från Mecenat-AppleStore. Valde att betala via Postgiro.
Vad händer nu egentligen? Datorbeställningen är fortfarande kvar på "Being Reviewed" stadiet och jag är 14.846:- kronor fattigare. Hur lång tid skall det ta egentligen?
Häromdagen var byggtiden endast 1-2 dagar när jag provbyggde en likadan.
När är det dags att söka hjälp mot magsår?

• Oregistrerad
  • 2002-11-22 14:56

Är det verkligen en speciell Mecenatavdelning på Apple store? Jag har precis varit där och "shoppat" men inte såg jag någon sådan avdelning trots att jag sökte efter den. Är det i så fall någon skillnad i pris mot "vanlig" studentrabatt?

Kolla här:
AppleStore Mecenat

//Mikael

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jörgen U:
Är det i så fall någon skillnad i pris mot "vanlig" studentrabatt?

Jajamensan, Mecenat är billigare. Den billigaste iPoden är exempelvis 100 kr billigare med Mecenatrabatt än med vanlig studentrabatt.

iBook 12" 700 MHz
Mecentat: 11.245,00 kr
Student: 12.057,50 kr
Konsument: 12.495,00 kr

PowerBook 1GHz
Mecenat: 34.195,00 kr
Student: 36.095,00 kr
Konsument: 37.995,00

PowerMac 2x 1 GHz
Mecenat: 27.895,00 kr
Student: 29.445,00 kr
Konsument: 30.995,00 kr

Xserve (värstingmodellen)
Mecenat: 85.505,00 kr
Student: 91.141,25 kr
Konsument: 95.938,75 kr

(alla priser inkluderar moms)

/M

[ 22 November 2002, 15:29: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

• Oregistrerad
  • 2002-11-26 11:02

CSN-kortet = Mecenat = Mecenat Apple Store
Mecenat Apple Store lämnar rabatt till alla som har ett CSN-kort eller Mecenatkort. Gäller inte det blågula SFS-Studentkortet, det kostar numera 100:- /läsår. Vi på Mecenat tycker nämligen att studenter skall ha rätt till rabatt =Mecenat Apple Store och att du inte skall behöva betala för ditt kort. Det kan ju företagen som har pengar göra!

Mecenat AB ger ut CSN-kortet i samarbete med CSN och Mecenatkortet i samarbete med , nästan, alla studentkårer i Sverige. Du som läser i Växjö, Gävle, Karlstad och Eskilstuna/Västerås får vänta till efter årsskiftet.

Jonas Levin

1
Bevaka tråden