Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering av iTunes till 4.6

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I den nya uppdaterade versionen av iTunes har man nu lagt till stöd för nya AirTunes och Airport Express (trådlös uppspelning på din stereo via W-LAN) samt fixat till några buggar.

Ladda hem iTunes 4.6

Vet nån om och när Airport Express ska börja säljas i Europa?

Ah. Såg just att den dykt upp även på svenska Apple Store. Men det dröjer väl några veckor innan den levereras även här (precis som i USA).

  • Oregistrerad
  • 2004-06-10 11:13
Ursprungligen av Stäck:

Vet nån om och när Airport Express ska börja säljas i Europa?

finns redan tror ja

finns på macoteket t.om.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-10 13:14

TRor ni det funkar utan extreme-prylen... att jag kan välja högtalarna på min pc från min ibook wia wlanet tex...och att pc-n spelar upp ljudet

Macoteket säger att den kommer in inom 41 dagar...

Så länge ingen lyckas skriva en "AirTunes-klient" tror jag inte den funkar så att man kan välja en annan dator som "högtalare". Då kan man ju istället installera iTunes på datorn med högtalarna, och spela ur det utdelade biblioteket.
Däremot hoppas jag det funkar även om man inte har AirPort. Förhoppningsvis är "AirTunes"-delen skild från "WLAN-Ethernet-brygga"-delen, så man kan spela musik på den även om man kopplar in sig via tråd-nätverket eller en icke-airport-WLAN-station.
Förhoppningsvis kan även AirPort Express-burken funka som WLAN-AP. Det verkar som om det är en kompakt, bantad AirPort Extreme-basstation, minus modem och brandvägg, med ljudgrej. För halva priset.

Med lite tur lyckas nån klipsk snubbe baklängesingenjöra AirTunes-protokollet (rykten säger att det är Rendezvous, och att den streamar Apple Lossless-ljud), så man kan göra egna AirTunes-klienter (som AirPort Express-dosan) eller -servrar (istället för iTunes).

1
Bevaka tråden