Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick Belkin Tunecast

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-24 14:29

Fick min Belkin tunecast idag! Köpte den på eBay och fick den efter 1 vecka.
Wohow!=)

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-05-24 16:06

Trevligt, gratulerar! Då väntar vi bara på att få höra hur den fungerar!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-24 18:31
Ursprungligen av Spyder:

Trevligt, gratulerar! Då väntar vi bara på att få höra hur den fungerar!

Hmm!=) Den låter helt ok faktiskt, inte värst bra men ok. Jag tror att det finns många som inte skulle höra skillnad mellan en radio sänd uppspelning och en direkt uppspelning=).
Räckvidden är bättre än jag trodde om det "öppet" (typ ute på ett fält). Upp till 7-8 meter, kanske ännu mer. Det kan tyvärr bli lite störningar från starkare signaler som strömmar in då och då, men jag har bara testat den i max 30-40 minuter, och denna har 4 olika kanaler jag kan ställa in på. 88.1, 88.3....

Något mer?

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-05-25 08:58

Vad är det för skillnad på en Belkin Tunecast och en iTrip? För jag gissar att de har samma funktion? Jag har en iPod (är inte riktigt säker på vilken generation det är, hur ser man det?) och skulle jättegärna vilja "sända" mina mp3 till radion i bilen.
/Conny

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-05-25 09:14
Ursprungligen av Conny W:

Jag har en iPod (är inte riktigt säker på vilken generation det är, hur ser man det?)

Har du ett scrollhjul och fyra runda knappar samt den smala dock-kontakten i botten på iPoden så har du en 3:e generationens iPod. iTrip kommer i två utföranden, dels för 3:e generationens iPod och dels för de tidigare, hur det är med Tunecast vet jag inte.

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-05-25 13:24
Ursprungligen av Spyder:

Har du ett scrollhjul och fyra runda knappar samt den smala dock-kontakten i botten på iPoden så har du en 3:e generationens iPod. iTrip kommer i två utföranden, dels för 3:e generationens iPod och dels för de tidigare, hur det är med Tunecast vet jag inte.

Bussigt! Jag har inte kollat in detta forum tidigare så jag såg inte förrän efteråt att det fanns en massa tester på tillbehör.

/Conny

  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 21:39

Tro't eller ej, men min belkin tunecast räckte lite längre bort än 50 meter idag!
Körde en VW Transporter (rätt så hög bil, klämde FM sändaren under solskyddet) och sände till polarna, och ibland kunde de sticka iväg längre bort än 50 meter men ändå höra brusfritt!!! Allt detta i Stockholms city.

Hälsningar
Raptor

Griffin iTrip finns testad i nyhetsforumet nu.

Olagligt

1
Bevaka tråden