Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BPM-räknare.

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon riktigt bra BPM-räknare till iTunes?
Dvs som automatiskt räknar ut hur många BPM en låt har.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-23 19:57

Gammal tråd, men jag letar också efter en, till Windows. Har testat BPM Inspector till mac och det fungerar bra, fast man får takta låtarna själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-24 11:31

Finns inte någon till någon plattform tror jag. Faktiskt mycket märkligt. Program där du själv slår in takten finns massor, men ingen som analyserar låtarna själva.

Fattar inte att ingen kan fixa ett dylikt program, vore perfekt att göra smarta låtlistor och ha BPM som ett kriterium.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-24 14:08
Ursprungligen av Linus:

Finns inte någon till någon plattform tror jag. Faktiskt mycket märkligt. Program där du själv slår in takten finns massor, men ingen som analyserar låtarna själva.

Fattar inte att ingen kan fixa ett dylikt program, vore perfekt att göra smarta låtlistor och ha BPM som ett kriterium.

Jodå, program som räknar själva har jag hittat flera st, både till pc och mac, men inget som både räknar bpm automatiskt, matar in det i taggen PLUS att det är gratis...
Jag har inget emot att sitta och knappa in takten, men det smidiga med BPM Inspector var ju att den skrev till taggen själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-24 14:21
Ursprungligen av Spyder:

Jodå, program som räknar själva har jag hittat flera st, både till pc och mac, men inget som både räknar bpm automatiskt, matar in det i taggen PLUS att det är gratis...
Jag har inget emot att sitta och knappa in takten, men det smidiga med BPM Inspector var ju att den skrev till taggen själv.

Kan du länka mac-programmen? Jag är ju som sagt intresserad av det.
Och om något kostar pengar bekommer mig inte särskilt.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-24 19:31

Du kan kolla på den här länken, en trevlig sida jag hittade igår. Där finns ett gäng program listade, både freeware och betalprogram, till mac, windows och linux. Hoppas du hittar nåt, själv har jag hämtat hem Mixxx och testat lite smått.

Citat:

Och om något kostar pengar bekommer mig inte särskilt.

Den kommentaren kan bara betyda två saker...

  • Medlem
  • 2005-02-24 11:59

Det finns ett program som löser detta, det heter mixmeister.
http://www.download.com/3120-20_4-0.html?qt=mixmeister&tg=dl-20

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-24 13:37

Ja se på fan. Synd att det inte är till Mac för min del.

Det finns ett program som heter Ask The DJ som ska lösa det, jag testade för länge sen, men fick den inte att mata in informationen i iTunes tyvärr.

  • Medlem
  • 2005-03-07 16:57
Ursprungligen av southtown:

Det finns ett program som heter Ask The DJ som ska lösa det, jag testade för länge sen, men fick den inte att mata in informationen i iTunes tyvärr.

Är det inte den som följer med någon iPod väska eller nåt sånt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-01 10:59

Har provat Ask the DJ, alltså det borde vara straffbart att göra ett så fruktansvärt vedervärdigt interface. Smaklöst. Jag mår illa bara jag tänker på det.

Hursomhelst, den la faktiskt in BPM i några låtar, men det var oerhört slumpmässigt och lågt antal så jag gav upp efter lite testande.

Ja det bästa vore ju om man kunde generera alla låtar på en gång o mata in i iTunes, men det verkar inte finnas något program för det.

Automatiska BPM räknare

Ursprungligen av Chaosstar:

Finns det någon riktigt bra BPM-räknare till iTunes?
Dvs som automatiskt räknar ut hur många BPM en låt har.

Använd Mixmeister BPM Analyzer (http://www.download.com/MixMeister-BPM-Analyzer/3000-2169_4-10290907.html?tag=lst-0-3), peka ut din musik katalog och låt programmet jobba ett tag

Markera sedan (när den är klar) alla dina låtar i ITunes, högerklicka och välj 'visa info'.
Ändra inget i dialogrutan utan tryck bara 'OK' .

Sen jobbar den ett tag och därefter har du BPM fältet ifyllt på alla dina låtar...

Naturligvis kan du inportera nya låtar som du ännu inte fått in på vanligt sätt.

/Anders

Ursprungligen av wmanshe:

Använd Mixmeister BPM Analyzer (http://www.download.com/MixMeister-BPM-Analyzer/3000-2169_4-10290907.html?tag=lst-0-3), peka ut din musik katalog och låt programmet jobba ett tag

Markera sedan (när den är klar) alla dina låtar i ITunes, högerklicka och välj 'visa info'.
Ändra inget i dialogrutan utan tryck bara 'OK' .

Sen jobbar den ett tag och därefter har du BPM fältet ifyllt på alla dina låtar...

Naturligvis kan du inportera nya låtar som du ännu inte fått in på vanligt sätt.

/Anders

funkar mixmeister bara på mp3:or? hahr nämligen allt i aac... hehe det går alltid att hitta nåt fel...

  • Medlem
  • 2005-03-07 15:29

Najs Anders!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2008-08-23 01:32

Du kan ju prova den här
UltraMixer DJ Software | Professional Digital DJ Solution for Windows, Mac OS X and Linux
Finns som demo att testa!

Verkar funka bra!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 16:53

Hej! nu undrar jag hur ni gör för att ladda ner MixMeister BPM... för jag hittar inget för Mac? Har jag missat något? Vore skitbra att ha den funktionen! Någon som kan hjälpa mig? Tack! Lunkan

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-12-11 00:05
Ursprungligen av asalunkan:

Hej! nu undrar jag hur ni gör för att ladda ner MixMeister BPM... för jag hittar inget för Mac? Har jag missat något? Vore skitbra att ha den funktionen! Någon som kan hjälpa mig? Tack! Lunkan

MixMeister Free Stuff :: BPM Analyzer

/The Nico

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-11 22:03

Sweet!!!!!!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-11 22:12

umpff, umpff, umpff, umpff

Mixmeister

Sist jag körde Mixmeister funkade det inte alls bra, den hittade den riktiga beaten på kanske var tredje låt.

1
Bevaka tråden