Leveranstid från Apple Store?

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur lång tid tar det innan man har den där gudomliga skapelsen kallad iPod i sin hand, om man beställer från Apple Store, utan gravyr och med kreditkort som betalningssätt?
Jag antar att det finns personer med erfarenhet av det här...

Sist gång jag beställde ifrån Apple Sverige så tog det 2 dagar innan min iPod kom. En annan gång tog det 2 veckor. Bästa sättet att få reda på hur lång tid det kommer att ta är nog att ringa Apple Sverige på 020-120.99.71

Hoppas att de inte har alltför mycket att ta hand om på Apple Store då!

Nu har jag beställt den...
Blev först en "unexpected error". Sen gick jag tillbaka och skickade igen. Blev lite konstigt. Beställningsnummer: W0???
Fick ingen orderbekräftelse heller. Skickar de inte ut en automatiserad sådan? Stod att det kunde ta en timme innan man får best. nret...
Men hur är det egentligen, kommer det nån bekräftelse om man beställer på helger?

Ja, men det tar en stund innan det kommer.

Hur lång tid då? Nu har det snart gått två timmar...

• Medlem
  • 2004-03-21 01:30

Fick inte någon orderbekräftelse från Apple, men min iPod dök upp efter ca 2 veckor. Beställde precis före 40 gigaren introducerades. Hade beställt en 30 men fick en 40 istället. Mycket nöjd.

apple sverige har haft problem med girobetalningar. välj "betala med visa" om du vill ha din ipod inom två-tre dagar, annars kan du räkna med att få vänta...

har du valt girobetalning, råder jag dig att ringa applestore snarast

• Oregistrerad
  • 2004-03-21 03:32

Det måste vara ett fel. Ring dem!

Jag ringer de på måndag. Dåligt att det förekommer såna där konstigheter när man ska beställa!

• Oregistrerad
  • 2004-03-21 11:46

Det kan man ju tycka, men det ordnar sig säkert med ett samtal.

• Oregistrerad
  • 2004-03-21 13:19

Leveransen varirar stort. Beror på vilken produkt det är, vilket prioritering beställningen har, vad för betalningssätt och så vidare...

Ringde Apple Store. Nu har de sagt att det ska ta en till två bankdagar att få en bekräftelse på att de kollat kreditkortsuppgifterna. Jag får en känsla av att de inte kommer klara av att hålla det, när det står vid beställningen att det kan ta upp till 14 dagar extra med kreditkortsbetalning...

• Oregistrerad
  • 2004-03-22 16:52

Kan ta, ja, men det tillhör nog undantagen.

Man vet aldrig... (För att vara lite pessimistisk )

De har fortfarande inte ens verifierat kreditkortet! Och sen ska man visst verifiera att man har csn-kort med en inscanning av kortet och ett leg, enligt Apple Store-supporten. (Kan någon annan som beställt med studentrabatt via Mecenat Apple Store verifiera dessa uppgifter?) Innan de kollat av allt lär det väl vara mitt i sommaren (typ) är jag får min iPod. Ok, bara två dar har gått, men om jag hade beställt från vilken annan datorbutik som helst så hade jag haft grejerna nu....

• Oregistrerad
  • 2004-03-24 21:22

Har gjort din beställning på Apple Student Store via (viktigt) www.csnkortet.se eller www.mecenet.se? Då kommer du in på studentshopen med rätt rabatt i ryggsäcken. Ingen ytterligare verifikation ska behövas. Det fungerade i alla fall när jag beställde min G5:a för ett halvår sedan. Om du däremot gjort en telefonbeställning blir det säkerligen en längre procedur.

Verifikationen av kreditkortet sker inte nödvändigtvis "på studs".

Står du ut med väntan? Du kanske skulle lagt de där hundralapparna extra och köpt iPoden hos en vanlig Mac-handlare i stället? Vissa ger i alla fall en blygsam rabatt (MacForum i Göteborg ger 2 procent). Personligen tänker jag köpa min iPod hos en handlare, trots CSN-rabatt, just för att jag inte vill vänta.

• Oregistrerad
  • 2004-03-24 21:38
Ursprungligen av johanwelin:

Har gjort din beställning på Apple Student Store via (viktigt) www.csnkortet.se eller www.mecenet.se? Då kommer du in på studentshopen med rätt rabatt i ryggsäcken. Ingen ytterligare verifikation ska behövas. Det fungerade i alla fall när jag beställde min G5:a för ett halvår sedan. Om du däremot gjort en telefonbeställning blir det säkerligen en längre procedur.

Verifikationen av kreditkortet sker inte nödvändigtvis "på studs".

Står du ut med väntan? Du kanske skulle lagt de där hundralapparna extra och köpt iPoden hos en vanlig Mac-handlare i stället? Vissa ger i alla fall en blygsam rabatt (MacForum i Göteborg ger 2 procent). Personligen tänker jag köpa min iPop hos en handlare, trots CSN-rabatt, just för att jag inte vill vänta.

ska du köpa en mini?

• Oregistrerad
  • 2004-03-24 21:42
Ursprungligen av Raptor:

ska du köpa en mini?

För att jag skrev iPo...? Nej, det blir en 15 eller 20 GB vanlig iPoD.

Står du ut med väntan? Du kanske skulle lagt de där hundralapparna extra och köpt iPoden hos en vanlig Mac-handlare i stället? Vissa ger i alla fall en blygsam rabatt (MacForum i Göteborg ger 2 procent). Personligen tänker jag köpa min iPod hos en handlare, trots CSN-rabatt, just för att jag inte vill vänta.

Det är just detta jag kommit fram till nu. Jag tror jag avbeställer, och åker in till stan och Macoteket imorrn! Får väl hoppas på en sån där rabatt även om den kanske är mindre...

• Oregistrerad
  • 2004-03-24 21:56

Gör det! Förklara läget och nämn MacForum i Göteborg om de är knussliga med rabatt. En tårdrypande historia om att "din kompis i Göteborg annars får göra sig omaket att köpa den på MacForum, konkurrenten... Ska det vara nödvändigt... när jag hellre vill köpa den här?" Funkar nästan garanterat!

Gör det! Förklara läget och nämn MacForum i Göteborg om de är knussliga med rabatt. En tårdrypande historia om att "din kompis i Göteborg annars får göra sig omaket att köpa den på MacForum, konkurrenten... Ska det vara nödvändigt... när jag hellre vill köpa den här?" Funkar nästan garanterat!

Bra idé! :rolleyes:

Kan man söka efter beställningen på TNT? Apple Store säger att min älskade iPod är skickad den 30:e men det står inget under Activity eller Location på statussidan. Något borde väl ändå hänt på de senaste dagarna?

Suck, ingen iPod idag heller. Fattar inte vad som kan ta sån tid! Det står att den är skickad och pengar från kontot har dom tagit för länge sen. En vecka sen den skickades, hur sega är TNT egentlige? Skulle inte förvåna mig och Apple fortfarande sitter på den iof.

Tjo

Jag beställde min iPod i tisdags. Idag fick jag ett e-mail att TNT har den och att den är på väg. Jag försökte söka på TNTs hemsida men fick inget resultat. Jag ringde till AppleStore och de sa att det skulle ta 7 arbetsdagar innan den kommer till mig! Den är utskickad från fabriken i Taiwan! Visserligen har de haft fel innan och jag fått grejer mycket tidigare än vad de sagt.

Nu läste jag i e-mailet "Frakt datum: 05-05-2004 från Irish Express Cargo, Cork, Irland." Då kan det väll inte komma från Taiwan? :-/

Ok, idag fick jag kvittot från Apple Store och som alla dagar tidigare har jag desperat sökt efter min iPod på TNT. Till min stora förvåning hittade jag den och status var "ute för leverans". Hoppas verkligen den kommer ända hem idag

Lite dumt att det inte gick att se var det befan sig innan nu bara men det käns som struntsamma just nu. Så här förväntansfull har jag nog inte varit sen Häkkinen körde F1 senast

Min har fortfarande inte dykt upp på TNTs sök funktion. Jag har sökt desperat ända sedan jag beställde den. Hoppas du får din idag!

Pling plong sa de för en stund sedan, härligt!

Din kommer nog också inom kort

Ursprungligen av jocke-abc:

Pling plong sa de för en stund sedan, härligt!

Din kommer nog också inom kort

Nice!:) Ha kul med den!

Bevaka tråden