Vad är det med gravering?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 15:05

Folk verkar gilla att gravera sin iPod. Då jag skaffade min sa jag att jag absolut inte ville ha den graverad. Varför? För att jag antar det sänker andrahandsvärdet rejält. Vem vill köpa en iPod som det permanent står "till Bertil för en kärleksfull relation" på? Inte jag i alla fall.

Varför graverade du, och vad står på den? Har du sålt eller köpt en graverad iPod någon gång?

Köpte min ograverad då jag var tvungen att ha den snabbt, vi skulle iväg på resa. Annars hade jag antagligen skrivit Kristofer på den Anledning: Det är coolt att ha sitt namn på den..

Hur ofta säljer man sin iPod vidare då?

Ursprungligen av sebobastian:

Hur ofta säljer man sin iPod vidare då?

Ofta! Man vill ha den senaste iPoden.

• Oregistrerad
  • 2004-03-09 17:28
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Precis, jag köpte en ny för ett par veckor sen och har redan antecknat i min kalender för 2005 när det är dags att byta, om jag har råd En månad innan garantin går ut är väl bästa läget.

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Ofta:S Va, jag tycke rinte att det släpps iPod modeller ofta, möjligtvis shuffle och nano kom tätt på varandra

Som jag skrivit i en tidigare tråd så valde jag att gravera in citatet "leave the gun, take the cannoli" vilket är taget från Pete Clemenza, i Gudfadern I. Citat blir personligt på ett annat sätt.

tror inte jag kommer att sälja vidare min iPod mini.

• Medlem
  • Solna
  • 2004-03-10 11:14

Är ju perfekt om man ger bort en ipod till någon då vet man att dom behåller den föralltid. Är ju svårt att kränga en ipod med texten, Adam grattis på födelsedagen.

På min står det mitt för- och efternamn. Jag gjorde en ingravid eftersom, det skulle vara fräckt, när det ändå var gratis, sedan ha rjag heller inte tänkt att sälja en så fatastik produkt som iPod. Tänkt själv, om du köper en ny mobil eller likande. Du tror att du skall sälja den, men faktum är att du aldrig gör det:P

• Oregistrerad
  • 2004-03-11 00:52

Det beror ju på vad man graverar,.. MoDo Hockey gillar ju alla... Så då är det ju inga problem..

jag graverade in Property of Mitt Namn... då jag vet att den här passar mig o ja hopaps at tja inte får nå strul.. o dels för ja fick som julklapp

Jag skrev mitt namn, tycker ens ipod är FÖR personlig och privat för att kunna säljas vidare. tex som en tandborste, när den är förbrukad köper man en ny. OCH det är inget man vill dela med sig eller sälja...

sedan så minskar man stöldrisken på ens ipod oxå, ofta någon tjyyyyv vill stjäla en ipod och försöka sälja den senare med någons namn på

ajah.. bara vad jag tycker

graverade .:d^_^b:.

kommer aldrig sälja den...... perfekt som extra hårddisk om man köper en ny! bara man slår av cache-minnet så blir den både tyst o snabb!

I just cant hate enough
FTW

fast centrerat givetvis.

1
Bevaka tråden