Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny mikrofonadatper från Belkin

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här diskuterar vi nyheten:
http://ipod.se/vbindex.php?id=162

/M

Undrar om det kommer något som klarar av att spela in i 16 bitar /44.1 Khz till ipoden. DET är ett tillbehör jag skulle vilja ha och köpa direkt

Ursprungligen av batmannen:

Undrar om det kommer något som klarar av att spela in i 16 bitar /44.1 Khz till ipoden. DET är ett tillbehör jag skulle vilja ha och köpa direkt

Instämmer. Men utvecklingen brukar ju gå framåt och eftersom jag tror fler känner som du och jag så anar jag att vi inte behöver vänta överdrivet länge på ett sådant tillbehör. Vill ha!

...om inte

...om inte Apple har gjort det omöjligt för gen 3, för att på så sätt få tvinga oss som vill ha möjligheten att spela in musik med bra kvalitet att köpa en ny iPod av nästa generation.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 21:12
Ursprungligen av batmannen:

Undrar om det kommer något som klarar av att spela in i 16 bitar /44.1 Khz till ipoden. DET är ett tillbehör jag skulle vilja ha och köpa direkt

Jag ser två problem med dagens inspelare:

Att det är tokigt dålig kvalité.

Att då iPodens hårddisk börjar snurra så spelas det in och man hör det på inspelningen.

När ska vi få se en hårddiskinspelning i iPod storlek eller rent av en iPod som klarar ljud i 24-bitar/192 kHz sample rate.
Och med 4st balanserade XLR-kontakter som kan användas som mic/line in/ut.
Samt digitala in och ut gångar.
Givetvis med ett pris på max 5000kr.
Den dagen är den bärbara Dat-bandspelaren så död den kan bli.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 15:53

iPod borde verkligen ha riktig mikrofoningång och riktig FM-radio. Att ha en mikrofoningång med 8 kHz är ju ett skämt!
Jag tror att iPod mini skulle säljas väldigt mycket mer om den hade inspelning och radio. De flesta Flash-spelare har det i dag och Apple som är så bra på att ha med funktioner borde ju lägga till detta. Det har jag tyckt sen iPod först lanserades.

1
Bevaka tråden