Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper ny iPod

Tråden skapades och har fått 171 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-05-03 13:38

Va? Har de en line-in? Var har du läst det? Jag hittade inget om det på Apples hemsida.

Är det någon som vet varför batterilängden har sjunkt så pass mycket? Det känns lite dåligt faktiskt.. har inte batteriutvecklingen gått längre sedan förra iPoden?

Fast, just nu känns det verkligen bra att ha en mac! Den nya iPoden tillsammans med musiktjänsten.. det här kommer att bringa klirr i kassan till Steve!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-03 13:40
  • Oregistrerad
  • 2003-05-03 13:52

Så den vänstra hörluren fungerar som mic? Det låter som ett skämt.. någon här som har provat att det verkligen fungerar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-03 13:59

Inget konstigt med det alls. Det är ju bara vänster utgång som blir monoingång, plus att högtalarmembran fungerar baklänges.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-03 14:04

Oj! Det låter verkligen jättebra.. här ska det köpas iPod! Man får dock se till att ha rena öron om man ska använda hörluren som mic, man vill ju inte att sitt eventuella intervjuoffer ska få öronvax i munnen tillsammans med sitt kaffe.

  • Medlem
  • 2003-05-03 14:38

Ledsen att jag missade länk till källa:
#1
#2
#3

Daniel R: Eller så väntar man på den officiella mikrofonen.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-03 17:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Spela in på iPod

Wow, jäkligt coolt om de tar med dessa funktioner i nästa uppdatering.
Att kunna spela in direkt till disk i t.ex formaten AIFF, mp3, WAV och AAC!
Undra om det också finns en förberedd optisk/coaxial digital in gömd nånstans på Ipods kretskort....

Oj oj vad fin den är!! undrar bara vad firewire är för det verkar ju som man behöver det till datorn om man har pc (som jag har...) har pcdatorer det eller måste man köpa det till?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 09:52

Mer om iPod och inspelning:

http://ipoding.com/

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 10:12

Mer om iPOD dålig batteritid i den nya.

http://ptech.wsj.com/ptech.html

  • Medlem
  • 2003-05-04 12:23
Citat:

And now you can build playlists of favorite songs right on the iPod, instead of only on a computer.

Vad är detta? Första gången som jag får höra om denna funktion...

Jag har en fråga!! Jag ska köpa en iPod men ha PC. Jag vet att den nya iPoden fungerar till båda, men måste jag köpa en annan sladd för att ansluta den till Pc. Jag vet att det finns en USB 2.0 - sladd men behöver jag den om jag bara vill använda 1.0-1.1-USB?? eller räcker det med den "vanliga" sladden som man får till?
/ a bit confused

  • Medlem
  • 2003-05-04 13:50

Så vitt jag har förstått fungerar inte USB-stödet till Ipod för tillfället och kommer inte att göra det tills Apple släpper tillbehör+uppdatering.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 16:52

Är det någon som sett några bilder där man ser både den gamla 10 GB iPod:en och de nya 15 och 30 GB iPod:arna? Skulle vara kul att se skillanden, har lite svårt att välja mellan 15 och 30 GB.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 16:59

Tyvärr verkar det inte vara någon bild med både de gamla och de nya.. Skulle vilja se de sida vid sida. Tack ändå!

  • Medlem
  • 2003-05-04 17:32

Jämförelsebilder

Där har ni.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-04 17:46
Citat:

Jämförelsebilder

Där har ni.

Han verkar ju iofs ha någon sån där skyddskåpa på sin gamla men ändå verkar den nya betydligt smidigare.

Men ärligt talat hur pervers får man vara? Att plåta sin nya digitala leksak i dessa nästan gynnekologiska bilder...

Jag håller med dig Istvàn.... hum.... lite sjukligt!!

Sen har jag en fråga till alla här!
Jag har en Pc och ska köpa nya iPod. Behöver man köpa någon extra sladd (typ usb2.0-sladden) eller ingår det sladd så att man kan ansluta till pc. Bara så att man inte beställer och sen går den inte att använda också måste man vänta ytterligare för att man inte beställde den där extra sladden direkt!
Så hur är det nu?? ingår sladd till pc eller måste man köpa den extra?

simma lugnt....

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 18:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av qrist
Jämförelsebilder

Där har ni.

Tack! 20 GB ser ju ut som en val på dom där bilderna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-04 18:22

USB sladd ingår EJ. Har du möjlighet köp ett FireWirekort istället. Då sköts både laddning och dataöverföring med samma sladd. Annars måste man ha ena änden av USB-sladden kopplad till nätadaptern och andra till datorn.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 18:28

Nu är jag sjukt lat, men är det någon som kan måtten på den gamla 10 GB?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-04 20:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Då sköts både laddning och dataöverföring med samma sladd.

Alla Firewirekort stödjer inte laddning. Värt att kolla upp innan man köper ett.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-05 08:04

lite sugen på den nya 15gb ipoden

synd bara att den inte har samma prislapp som i staterna

den röda knappbelysningen kunde varit i skärmens nyans istället, hade inte sett lika kladdigt ut.

...vi får se när skatten kommer tillbaka.

Citat:

Skrevs ursprungligen av LongSunnyDay
...vi får se när skatten kommer tillbaka.

Hmm... skatteåterbäring...

en säng och ett skrivbord... eller en iPod...

... en säng och ett skrivbord... eller en iPod...

ganska svårt val, faktiskt ....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Nu är jag sjukt lat, men är det någon som kan måtten på den gamla 10 GB?

*mäter* 61x101x18 mm... "som en kortlek" brukar jag säga till folk som undrar.

Beroende på vad man räknar som "gamla" 10 GB.. min är iPod Rev B.

vet någon var jag kan köpa ett BILLIGT firewirekort så jag kan ansluta iPoden till min PC?
Kortet måste vara kompatibelt så att man även laddar iPoden med det (är de flesta...)
Nån som har något tips poå BILLIG affär här på nätet?

:eek:

  • Oregistrerad
  • 2003-05-05 13:32

vad vet jag egentligen, men http://www.datorbutiken.com/se/ kanske

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-05 18:43
Citat:

vet någon var jag kan köpa ett BILLIGT firewirekort så jag kan ansluta iPoden till min PC?

Inwarehouse.
Firewire PCI 3-port PC/Mac_Artikelnr_e379457
_Tillverkare_Deltaco
_Tillverkarens artikelnr _PCI-1394

Pris inkl. moms 325:-

Har inte kollat om den funkar med iPod men billigt är det. En hundring mer än vad Apple tar för USB sladden. Dom har massor av Firewirekort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 11:12

Den har kommit!
Den är liten. Den är snygg.

Bevaka tråden