Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SmartMedia-panik!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har haft en digitalkamera (Fujifilm Finepix 40i) i ett och ett halvt år. Och nu i helgen fotade jag med den som vanligt, men nu när jag skulle föra över bilderna till min iMac G4 så upptäckte jag att jag lämnat USB-kabeln hemma i Jönköping. Så, jag tar mitt SmartMedia-kort på 32 mb och sätter det i min Rio500 och kopplar denna till datorns USB-port. Detta funkade på classic.

i Classic fick jag upp SmartMedia på skirvbordet när jag var i denna situationen.

Men jag fick upp ett felmeddelande om att kortet inte var formaterat i Findern. Jag klickar på ´avbryt´.

Och kopplar loss Rio:n enligt reglerna. Så jag beslutar mig för att vänta med att föra ver bilderna, det kan vänta ett par dagar till. Men när jag nu satte in kortet i min kameria igen så klagar kameran på att kortet är oinitierat och bilderna verkar vara försvunna!

Snälla, finns det någon hjälp att få? Något företag som kan få fram data från kortet? Det var viktiga bilder för mig!

  • Medlem
  • 2002-10-29 12:43

Jag skulle förmodligen tagit med mig kortet till en fotoaffär som framkallar digitalbilder, och se ifall deras läsare kan se något. Ring runt och kolla om det finns någon som tar emot kortet.

Om data har försvunnit från kortet, så TROR jag inte att det är möjligt att få tillbaka den. Ifall det går så kostar det nog 15.000:- eller liknande. Har hört att norrmännen är duktiga på data-recovery.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-30 09:37

Testa med de vanliga verktygsprogrammen, jag lyckades rädda bilder på ett CompactFlash-kort i en liknande situation.

1
Bevaka tråden