Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pro Speakers

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-11-21 00:56

enligt apple store på apple.se så gäller följande:
"De analoga Apple Pro Speakers är inte USB-baserade men kräver en dator med ett miniuttag för Apple-högtalare. Apple Pro Speakers bör bara användas med nya G4-baserade iMac-datorer eller Power Mac G4-datorer från efter den 9 januari 2001."

vad är ett "miniuttag för Apple-högtalare"? hade en powermac tidigare. minns inte att det fanns något sådant på den.
hursomhelst så undrar jag om det går att använda dessa till min nya iBook.
apple påstår ju att det inte går - men jag vill veta varför

/majk

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-11-21 06:33

Därför att det krävs ett speciellt uttag!
Uttaget är 1,7mm telepropp med en extra, yttre ring som troligen används för strömmatning. Högtalarna är troligen aktiva, dvs med inbyggd förstärkare. Om man stoppar något annat i uttaget rapporterar datorn att den inte stödjer det som blivit stoppat i uttaget.
De funkar alltså _inte_ till en iBook. Om din iBook är hyffsat ny, skulle jag titta närmare på Apples hörlurar med fjärr som finns till iPodden. Det finns en yttre kontaktyta på hörlursutgången på iBookarna. Jag har länge undrat om det är till hörlurarna med fjärr (så att man kan styra iTunes eller så).

1
Bevaka tråden