• Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-29 17:54

Jag nämnde mitt köp av Trust Televiewer i ett annat inlägg, men fortsätter klagandet här.

Jag tänkte kolla på dvd-film på TVn med min imac dv som uppspelare och eftersom TV out inte finns på macar längre beslöt jag mig för att köpa en VGA-omvandlare och det föll på Trusts Televiewer som enligt företagets egna utsagor ska funka alldeles utmärkt på Mac. Kan nu bara konstatera att det gör det inte alls. Visst, jag får bild på TVn, men sämre bild får man leta efter...Allt är suddigt och endast på allra lägsta upplösning (640x480) kan man överhuvudtaget se vad ikonerna föreställer och heter. Enligt Trust själva (texten på asken och i instruktionshäftet) ska televiewern klara upplösningar upp till (1024x768 på 100 Hz. detta borde alltså inte vara några problem, men det funkar likförbannat inte. Jag skrev ett surt mail till Trust och fick som svar att jag skulle försöka ställa in skärmfrekvensen på 50 Hz!!! Varför då kan man undra eftersom de på asken säger att den skall klara upp till 100 Hz! Och jag har heller inte hittat någon funktion på min imac som gör att jag manuellt kan ställa in bilden på 50 Hz - någon som vet nåt????

MYCKET besviken!