Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lagar man en optisk mus?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-26 10:50

Fick problem i veckan med min Applemus (den optiska "glasbubblan" ni vet...). Den lilla röda lysdioden fladdrade till
och vägrade sedan att lysa. När jag knackade försiktigt rykte det lite först i ljuset, sedan slocknade den helt.

Efter att försökt noga analysera konstruktionen kunde jag konstatera att för att kunna öppna musen måste jag ta till någon form av "våld"...det finns inget självklart sätt. Eller har jag missat något? Problemet är ju att musen är av plast och all form av ingrepp kommer oundvikligen att lämna märken efter sig...

Tips?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-26 10:58

"Rykte" det eller "ryckte" det i ljuset? Kom det rök från musen låter det som ett betydligt värre problem tycker jag. Ryckte låter som glapp som går att laga enkelt.

Återstår bara problemet att öppna den....

Ledsen, kunde inte hålla mig

  • Oregistrerad
  • 2002-05-26 11:19

Du kan nog ge upp tanken på att laga den...

mitt råd blir köp en ny...

Hade satsat på en med fem års gaanti som tex logitech...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-26 11:36

Logitech-mössen går dessutom att öppna med en vanlig kryssmejsel om man skulle behöva det. Jag är jättenöjd med min Mouseman Dual Optical (med sladd). Hade en vanlig Logitech Wheel mouse tidigare, bra även den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-26 14:00

Du har ingen garanti kvar på musen? I så fall, gå tillbaka med den, och öppna den inte.

Logitechs möss regerar, 5 års garanti med, till skillnad från Apples sug-garantier på ett år. Det absolut sämsta med Apple! Dell och andra har oftast 3 år och vissa även ´på-platsen-garanti´, som standard på sina burkar och skärmar.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-06-07 04:28

bästa musen du kan köpa är ju heltklart en microsoft intellimouse expolorer 3.0, helt överlägsen

1
Bevaka tråden