Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kodak pro 8500 Digital Photo Printer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-27 18:08

Det börjar bli dags för en ny skrivare. Hittade denna nya produkt som verkar lovande. Kodak pro 8500, som varken är en bläckstråleskrivare eller en sublimeringsskrivare. I alla fall om jag har fattat saken rätt. Den skall ge otroligt fina bilder, samt ha lika låga/höga utskriftskostander som en bläckstråleskrivare. Utlovad utskriftstid är under 75sec. Dessutom sa har den ett relativt lågt inköpspris. Är det något att satsa på? Har någon sett "underverket"?

Ja, lågt pris beror ju på vad man har för börs att rätta sig efter..

* The printer sells for around $1,000.
* Paper sells for around $60 to $65 per box of 100 sheets.
* Ribbon packs sell for around $110 (gloss or matte). A ribbon pack is good for 100 prints.
* Cost per print? Combine the paper & ribbon costs, and you´ll see that it costs around $1.75 per page.
* There are no aftermarket supplies available. This is strictly Kodak Professional gear, available only from authorized Kodak Professional dealers.

Såg ut som en bra skrivare, men kostar ju en del..

  • Oregistrerad
  • 2002-09-27 18:34

Jo alltså, någon lågprisvara är det ju inte. Men om man betraktar resultatet som likvärdigt en framkallat fotografi från ett fotolabb, så måste jag ändå tycka att det är någorlunda prisvärt.

Frågan är bara om det verkligen är lika bra slutresultat som från ett fotolabb?

  • Oregistrerad
  • 2002-09-27 21:54

Är det någon här som har jämfört utskrifer från en sublimeringsskrivare och en bläckstråleskrivare?

Vad tycker ni?

Jag har tyvärr inte jämfört det båda typerna, men är det inte så att en sublimeringsskrivares färger inte är lika ljuskänsliga som en bläck. Bläckstråle har ju en tendens att blekna i solljus.

Hej, har kört Kodak 8650 i ett par år, kostade en förmögenhet när den kom.
Idag kör jag allt på Epson skrivare, billigare och oftast lika bra. Hållbarhet vet vi ju fortfarande väldigt lite om men för min del är det inte så viktigt. De nya bläckstråletekniken har gjort bildern så bra att jag iallafall inte saknar mörkrummet.
Sublimeringsskrivaren hade en tendens att ge orent intryck i blå färger, himlar t.ex
Hälsningar
Claes Löfgren

1
Bevaka tråden