Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död Ipod....

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får magont av att jag lyckas vara så klantig att den föll ur fickan, rakt i en vattenpöl...
Nu är den stendöd...
Så, vad ska man göra med den? finns det nån chans att laga?
Den har fått torka i en vecka nu, ändå stendöd...så nånting hann brinna...
Hjälp?
Om inte annat, nån som vill köpa extra batteri/hdd? Dom borde funka fortfarande

Den är nog borta för alltid.

Du kanske kan försöka få den lagad på garantin, men det brukar i och för sig vara rätt svår när det gäller fuktskador.
Det är rätt knepigt att hitta brunna komponenter i modern elektronik.

Om du bestämmer dig för att sälja den, hur mycket ska du då ha för den?

Ska kolla det...
beror ju lite på vad det är VÄRT att betala...
tror jag att jag skulle vilja behålla höljet och bara sälja batteriet/hårddisk...så vad är dom värda och vad skulle du vara villig att betala för dom?

Hmm..kanske ska ta lite plexiglas och göra en liten "Snövit"kista som Ipod-resterna kan ligga i...*snyft*

Om du har en hemförsäkring med drulle/allrisk så ta på den.. Beroende på försäkringsbolag så är självrisken på upp till 1200kr. Fick min iMac lagad när grafiken spårade ur... Billigare än att försöka laga den själv....

Tappade en mobil i vatten en gång. Närmare bestämt muggen ( svarade hastigt när jag stod i duschen och den ramlade med ett plask ner).

Lät den ligga och torka ett par dagar körde även med hårtorken sedan fungerade den.
Men detta måste ha varit 100% tur.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-08 10:00

Kolla med försäkringsbolaget om du har någon form av skydd för den.

Sen ring apple och se om de har någon idé! Du kan ju råka prata med någon som är på generöst humör...

Sen så kan man öppna den och putsa bort alla beläggningar som kan ha kommit in mellan de olika delarna. Detta är riskabelt och är en sista väg ut! Så det är på eget ansvar!

Genröst humör på Apple? Tillåt mig skratta.
Det var roligaste idag.

Kerstin, hemförsäkring är hetaste tipset. Borde lösa sig.
Usch får rysnigar av att tänka på vad jag skulle göra med själv om jag lyckades med den olyckan.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-08 16:46
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Genröst humör på Apple? Tillåt mig skratta.
Det var roligaste idag.

Det händer, men man skall ju inte ringa supporten direkt...

1
Bevaka tråden