Hemlig gammal Apple-skärm?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har aldrig sett marknadsföring av denna Appleskärm. Såldes den aldrig i Sverige eller har jag blinkat vid fel tillfälle?

http://www.pilo.se/applemystery.htm

/Kenneth

Det där är väl Apples första LCD-skärm. Kom ungefär samtidigt som blådåren (den blåvita G3an).

Försvann den lika snabbt? Jag hade kommit ihåg den här men de kan inte ha satsat så mycket på den?

/Kenneth

• Avstängd
  • 2002-07-04 10:57

den va ju snygg
Samma vita finish på plaster som iMaccarna, naaajs...

Märkligt, jag har sökt på nätet men hittar inte mycket info om den. I alla fall så har den blågrön baksida och utbytbar fot/stativ. Man ser det andra stativet liggande bakom skärmen. Tror att den heter Apple Studio Display, dvs samma som nuvarnade serie.

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-07-04 11:38

Fanns inte den där skärmen i någon blårökfärgad plast samtidigt som Beiga G3?(1997, dvs första Apple LCD skärmen)

Jag har för mig att den var jäkligt snygg!

[ 04 Juli 2002, 11:40: Meddelandet ändrat av: iBjorn ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-04 11:42

Jag har en likadan, men mörkblå. Och jag är jättenöjd med den. Använder den som skärm till spel-PCn.

Fick ett mail från Apple som ger lite mer info:

http://www.info.apple.com/kbnum/n43127

Men det känns fortfarande som den är lite "hemlig" i sin marknadsföring. Den introducerades 1998.

/Kenneth

MacWorld testade den mörka varianten i nummer 8/98.

• Oregistrerad
  • 2002-07-19 13:36

Denna skärm är inte speciellt hemlig tyvärr.
Apple gjorde den först som G3-blå tillsammans med blådårarna. Den hade vanlig VGA-kontakt. Sen när G4 tog över gjorde de den i samma gråa finish som de förra G4orna. Dessutom satte de då dit möjligheten att köra dessa genom DVI-kontakten. Man kunde välja mellan två lägen att ha dessa skärmar på. På den medföljande foten eller genom ett liggande läge. Det sistnämnda mycket snyggt minns jag.

Varför dessa skärmar inte är så kända där ute är för att dessa fanns när plattskärmarna fortfarande var för dyra för hemmen. De fanns väl nästan bara uteslutande hos företag med sitt pris på över 12000 exl moms. LCD-tekniken har ju som bekant blivit billigare sedan dess... Tack och lov.

1
Bevaka tråden