Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5gb iPod för 3368kr, är inte det ganska billigt?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-06-25 10:25

Hepp.

Tittade runt lite på macoteket och såg att dom tog 3495 ex moms för en iPod 5gb. Om man då tittar på erbjudandet att få 1000kr i rabatt (ink moms) om man köpte en dator samtidigt. Samt så får man ett connection kit från Dr. Botts.

Argh! Det har aldrig varit svårare att stå emot att köpa en iBook och en iPod!

/Johan-vill-ha-en-iBook-och-en-iPod

Jämför du priserna på MacBarometern.com så ser du att 3495 exklusive moms är billigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-25 13:11

Jo, nu börjar det likna något....

  • Medlem
  • 2002-06-25 13:59

Fan. Fått lön idag, ganska mycket sådan. Skulle ju kanske ha råd med en iBook och en iPod. Men egentligen så har jag ju inget behov av en ny dator (samt absolut inget behov av en mp3spelare då jag är toknöjd med min MD).

Men ändå.
Dom är ju så snygga.
Och häftiga.
Och bra.

Behovet mot viljan, prylgalningens ständiga kamp

  • Oregistrerad
  • 2002-06-25 14:54

Västvärldens ständiga kamp!

Sitter o skriver på min splitternya iBook med min splitternya iPod ikopplad
Je suis prylbög... and I like it.
När man knegar på fabrik så kan en iPod vara skillnaden mellan att ha ett helvete och... ja, ha ett helvete, fast man har musik att lyssna på iaf

Jag är sugen på en iPod, men fem gigabyte är för lite för mig.

Min tankte, kanske felaktig, är att lägga in min skivsamling som mp3 och använda iPoden som uppspelningsenhet överallt - även hemma. Måste hitta ett sätt att koppla in den i bilen om det blir ett köp i framtiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-25 18:37

Det är inga problem med att koppla in den i bilen - det finns numer kablar att få tag på där också. Tänker annars som du; jag kopplar in miniPod vart jag än befinner mig... Fungerar förträffligt!

På jobbet - via min iMac eller direkt in i portastereon !
Hemma - via G3an eller direkt in i HiFi-anläggningen !
På landet - direkt in i klockradion (!) ...
Funkar med öronsnäckor eller stora stereolurar...jag t.o.m. jackade in den i en DJ-anläggning häromhelgen och det rockade på så öronsnibbarna vibrerade på folk.

Fantastisk liten pryl!
Är bara rädd för när batteriet ska ge sig... :rolleyes:

[ 25 Juni 2002, 18:38: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Clavius:
Det är inga problem med att koppla in den i bilen - det finns numer kablar att få tag på där också.

Har en Saab med Saabs original-stereo med cd. Vet inte vad det finns för ingångar på en sådan. Men värt att kollas upp.

Citat:

quote:Tänker annars som du; jag kopplar in miniPod vart jag än befinner mig... Fungerar förträffligt!

In i datorhögtalarna både på jobbet och hemma. Stereo är överflödigt och tar plats i min lägenhet. Är inte så kräsen vad det gäller ljudet. Radio lyssnar jag tillräckligt på under arbetstid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-26 09:23

skit i kablarna och skaffa en FM-sändare istället, de funkar klockrent.

kolla på denna - irock300w

visst man måste byta batterier då man haft den igång i 12 timmar men hellre det än att ha ett sunkig kassettdäck i bilen som vill byta sida hela tiden.

vet inte om de är tillåtna i Sverige men...

://chrisse

skit i kablarna och skaffa en FM-sändare istället, de funkar klockrent.
kolla på denna - irock300w

Har läst en hel del klagomål på brus och störningar i ljudet, i tester av irock300.
Det bästa är ju om man har en bilstereo med line-in ingång, men annars tror jag att en kasett-adapter är bättre/tillförlitligare än en en FM-sändare.

1
Bevaka tråden