Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken typ av skärm är bäst?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kvaliteten på de platta TFT-färgskärmarna kommit ikapp de vanliga CRT-skärmarna numera? Det jag framförallt bryr mig om är färgåtergivningen. Jag har en TiPB G4 där skärmen har en fantastisk skärpa och kontrast - men den når inte upp till färgåtergivningen på jobbdatorns kalibrerade LaCie-skärm (CRT). Hur är Apples senaste Cinemadisplay-skärm t.ex? Den är ju läcker, men duger den att jobba med färgrepro på?

Med tanke på det du vill göra så satsa dina surt förvärvade på en crt...Det finns för tillfället ingen tft som kan mäta sig med en crt när det gäller färgåtergivning,men nästan.

Jag använder mig utav en Eizo L365 och den är kanon...Maken till skärm får man leta efter och du skall veta att jag har letat men till dom pengarna jag har betalt ca 7250:- så finns för närvarande inget bättre.

Sony CDP-E530...

LaCie är ju alltid bra på färg och deras 19" och 22" CRT är ju helt outstanding.

LaCie har ju även tagit fram en plattskärm, men jag har inte sett den i verkligheten.

http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=106061&group=normal&stamp=1019838674&extended_info=131622

1
Bevaka tråden