Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

video-in kort

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-04-24 00:14

tja tja!

Någon som kan tipsa mej om ett video-in kort till min G4 400 agp.

Jag vill dra in film från en analog kamera som vi gör lite fula filmer med

Som ni säkert förstår så är min budget ganska begränsad efter som att man lever på studiebidrag

Så jag letar efter en lösning i 0 - 1000kr klassen :rolleyes: någon som har någon idé ?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stash:
tja tja!

Någon som kan tipsa mej om ett video-in kort till min G4 400 agp.

Jag vill dra in film från en analog kamera som vi gör lite fula filmer med

Som ni säkert förstår så är min budget ganska begränsad efter som att man lever på studiebidrag

Så jag letar efter en lösning i 0 - 1000kr klassen :rolleyes: någon som har någon idé ?

Ingen aning, men om du hitter nåt kan du väl maila mig. Jag är ute efter precis samma sak som du, av precis samma anledning.

Jakob <[email protected]>

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-05-01 20:25

Jag såg någonstans att det finns ett opensourceprojekt för att utveckla drivisar till BT-8x8 baserade TV-kort (WinTV mfl från 500:- och uppåt till PC), jag vet dock inte hur lågt gångna dom drivisarna är...prova sök på sourceforge efter BT878 och MacOS X.

Har ni tillgång till en dator som är äldre än blåvita G3:orna så har jag ett sådant kort till er. Studiovision: Men det kanske är i värsta laget för er. Det är DSP-komprimering på det kortet. Kostade 20 000 nytt då det kom

Men det håller på vara några år sedan, så ifall någon av er skulle vara intresserade så kan jag gå ner riktigt hårt på det priset eftersom jag inte har någon användning för det (har bara nya datorer)

1
Bevaka tråden