Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länge lever en iPod?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att bli med ipod inom kort men är lite orolig över batteriet. Laptopbatterier brukar ju ha en levnadstid på nåt år eller så och nu har jag hört att batteriet i iPoden inte går att byta, stämmer det? Är lite tveksam till batteritiden som apple anger dessutom, någon som kan ge en mer realistisk uppskattning så vore jag tacksam...
Mvh Anton

[ 15 Juni 2002, 01:57: Meddelandet ändrat av: Luckyman ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-15 18:17

Ingen aning egentligen, men säkert spelar det somvanligt lite roll hur man sköter sitt batteri...att man t.ex. laddar upp det fullt första gången och sedan laddar ur det helt. Säkert mår heller inte batteriet bra av att utsättas för extrema temperaturskillnader.

Men vi lär väl snart bli varse om det finns några andra brister...

:rolleyes:

Som att den går in i "self destruct mode" samma dag som garantin går ut...

Hur lång speltid brukar man ha på en uppladdning?

[ 15 Juni 2002, 18:43: Meddelandet ändrat av: Luckyman ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-15 19:37

Min iPod brukar tugga på i ca. 5-7 timmar...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Clavius:
Min iPod brukar tugga på i ca. 5-7 timmar...

Låter ju rätt bra ändå
Hur nöjd är folk i största allmänhet då? Fem papp är ju rätt saftigt för en "soon to be"student...
mvh Anton
(som febrilt letar efter bra anledningar som överväger den enorma köpångesten )

[ 15 Juni 2002, 22:21: Meddelandet ändrat av: Luckyman ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-15 22:41

Jodu, jag har mycket att säga om den här saken (de finns ju de på det här forumet som blev lite trötta på mitt tjat förra året om att iPoden var för dyr...).

Men, visst är det en liten fantastisk maskin!
Tänk att gå runt alla timmar på dygnet på alla platser i världen och ha hela (nåja) sin skivsamling på fickan i CD-kvalitet....!
Och den är suverränt lätt att hantera - du blir kompis med den snabbt och den sköter sig utan att knorra (det här börjar likna ett inlägg för ett husdjur). Och trotsallt räcker 10 GB rätt länge, även om en 20GB HD lurar runt hörnet (kanske efter sensommaren?).

Så - det är ett bra köp! Men priset...tja, jag hävdar fortfarande att den är LITE VÄL högt prissatt ändå. Du får nästan tre DVD-spelare för samma pengar. Men vill man ha en iPod så vill man och det finns ju inga konkurrenter att tala om. Änsålänge.

Tvekar du så skall du, om du har möjlighet, prova och klämma på en i närmsta lämplig butik eller om du får tag på någon som har köpt en och kan få provdigga lite...

Jo, jag är nöjd - fast det sved i plånboken. Nu har man svårt att se hur man klarade sig utan en tidigare!

Glöm inte att du kan få ut ännu bättre ljud om du investerar i ett par bättre lurar till. Apples egna är helt ok, men det finns mer kräm att få ur iPoden - jag lovar!



[ 15 Juni 2002, 22:45: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-06-16 00:28

Borde väl inte vara något hinder att man skickar in den för batteribyte när det är dags, så funkar det med Compaq iPaq idag, en flitigt använd iPaq håller bara ett drygt år vad jag har kunnat läsa mig till

Min iPod är den bästa elektronikpryl jag någonsin köpt - jag är helt enkelt oreserverat nöjd! Visst är femtusen mycket pengar, men såhär snart ett halvår efter inköp känns det rätt mycket som en "sunk cost" och jag kan njuta till fullo av ständig musiknärvaro.

1
Bevaka tråden