Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa bildskärmen >21 tum

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver skaffa en ny bildskärm. Har funderat på Lacie 22-tummare. Har också hört att Mitsubishi 22-tum är exakt samma skärm, fast utan det blå skalet. Mitsubishi kostar drygt 10 000 plus moms.

Vilka alternativ finns i denna prisklass? Vad är bäst?

  • Oregistrerad
  • 2002-04-23 16:45

Ja, det är samma bilrör.

Vi köper LaCie på jobb och de har en väldigt bra bild. Med kalibreringsverktyget är det riktigt prisvärt.

Hade utan att tveka köpt Mitsubishi skärmen. HAr en kompis som köpt 19" versionen som även LaCie använder.

Det enda jag är emot är vikten på dessa jätteskärm. Har man råd kan man ju köpa plattaskärmar...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Vi köper LaCie på jobb och de har en väldigt bra bild. Med kalibreringsverktyget är det riktigt prisvärt.

OK. Vilket kalibreringsverktyg pratar du om? BlueEye? Eller finns det en inbyggd kalibrering ungefär som på Apples gamla skärmar?

  • Oregistrerad
  • 2002-04-23 19:29

BlueEye.

En maskin är lite si och så med, men misstänker att det är något annat än hårdvaran som inte gör som den skall... För den funkar när man är där och hjälper till, men sen kan det plötsligt inte funka...

USB hubben däremot i skärmen är det sämsta med produkten. Den vill inte alltid, speciellt efter en lång dagsvila...

Alltså. Då vet jag att LaCie är en bra skärm sånär som på att kalibreringen med BlueEye är lite skakig och att USB-hubben kan hänga sig ibland. Samma sak gäller väl Mitsubishi då förmodar jag.

Finns det någon annan skärm som kan vara något att ha? Sony? NEC?

1
Bevaka tråden