Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac tangentbord till PC?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man använda ett Macintosh USB-tangentbord till PC och isåfall hur fungerar det? Har flera datorer, både PC och mac som jag tänkte koppla till samma skräm, tangentbord och mus för att spara utrymme.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-05-29 09:24

Borde funka. Jag har en polare som tryckte i en puck-mus i en Win-burk för något år sen, och den dök upp direkt som en "Apple mouse" och fungerade utan problem. Men det kanske kan vara lite lurigare med ett tangentbord, eftersom en del knapper skiljer sig. Jag harr ingen aning om vad som händer med de Mac-specifika knapparna (cmd, volym, eject).

Men som vanligt, det är väl bara att prova. Viva USB!

  • Oregistrerad
  • 2002-05-29 09:55

Funkar alldeles utmärkt. I alla fall Apples "Extended keyboard" och min tvåknappsmus från XLR8 i Win 2K

Sparade också plats på skrivbordet med hjälp av en "MoniSwitch USB" från Dr. Bott. Men nånstans i uppgraderingarna från 9.04 > 9.2 > 9.2 > 9.2.2 slutade det fungera att switcha. Det tar evigheter för min blåvita G3 att fatta att den har ett tangentbord anslutet när man växlar tillbaka efter att ha använt PC:n.

Så nu sitter jag där med två tangentbord och möss igen. Switch inbyggd i skärmen som tur är...

Någon som har en lösning (eller vill köpa en USB-switch...)?

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-05-29 14:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: melko:
Men nånstans i uppgraderingarna från 9.04 > 9.2 > 9.2 > 9.2.2 slutade det fungera att switcha.

Jag fick jättemycket problem med min Logitech Wheel Mouse Optical i 9.2.2. Jag fick aldrig reda på vad det berodde på, men problemet försvann när jag installerade om 9 och uppdaterade till 9.2.1. Jag har nöjt mig med det. Kanske det är något knas med USB i 9.2.2?

  • Avstängd
  • 2002-06-04 14:01

Fonkade perfa plus vettu, tryckte in mitt MacAlly iKey och det funkade tilloch med så att usb-navet på tgbordet hittades och fungerande, det e tuffing Samma med musen då, MacAlly iSweet, funkade också i wändåwz

1
Bevaka tråden