Svar om Philipsbrännaren.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-17 21:12

Vet inte varför den diskussionen stängdes. Men eftersom jag skrivit ett alldeles för långt mess för att bara slänga det så skriver jag det här.

Hej Anna.
Toast är ett program för att bränna CD skivor. Dataskivor eller musikskivor. Antagligen är det det som ligger på CD-skivan som låg i kartongen.
Vad heter programvaran? Vet du om det är programvara för Mac eller är det en skiva med PC program? Vad heter din brännare?

Blir dock lite oroad när du säger att du har köpt en brännare från Philips. De brukar inte fungerar med på Mac.
Gör så här, Koppla in brännaren och titta under Äpplemenyn finns det ett program som heter Apple Systeminformation. Öppna det programmet och gå in på enheter och skivor tror jag. (Var länge sedan jag använde Mac OS 9 så jag kommer inte riktigt ihåg)
Under USB ska då din brännare komma upp. Det kommer antagligen stå något som "Philips CDD4801". Kopiera den texten och posta det här.

Nu när jag skrivit det här kommer jag på en annan lösning. Plugga in och sätt på brännaren. Sätt sedan in en blank CD skiva och vänta. Kommer det upp en ruta som frågar vad du vill göra med Cd är du hemma.

Sorry om texten blev grötig men har precis kommit hem och är lite tom i bollen.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: acke:
Vet inte varför den diskussionen stängdes.

Stängd?
Den är väl bara flyttad, eller så är det jag som är tom i bollen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-17 21:21

HIttar den inte. Inte ens när jag söker efter den.

acke, kanske mest tom i bollen just nu.

Vet inte vem som är tommast i bollen, jag kör med 99an på menyraden. På "Nya inlägg" kan jag öppna tråden och t o m skapa ett nytt inlägg. Men jag har inte skrivit något i rutan som kommer upp, för då vet man aldrig vad som händer...
Då kanske hårddisken blir lika tom som jag är tom i bollen och det vill inte säga lite tom det.

1
Bevaka tråden