Transformator

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har varit skicklig nog att slarva bort en transformator till en extern USB CD-brännare. Hur gör jag för att få tag på en likvärdig transformator? Är det kört?

15V och 1A

Clas Ohlson har ställbara transformatorer som går antingen från 5V/3,6A till 15V/1,9A eller från 12V/2,3A upp till 24V/1,2A. Det följer med en massa proppar i olika storlekar, så om det ska vara en något så när normal kontakt man stoppar in i brännaren så kommer en sådan transformator att fungera. Du behöver inte bekymra dig över att transformatorn levererar mer ström än vad apparaten behöver (1,9 A i stället för 1 A i det här fallet), det fungerar ändå.

OBS: Vid brännarens strömingång ska det finnas en symbol som anger vilken del av kontakten som ska ha vilken polaritet. Den ställer man in på transformatorn genom att vända strömkontakten åt ena eller andra hållet, och se till att det inte blir fel!

Den ena modellen har artikelnummer 32.3103 och den andra har 32.3104. Priset ligger på 329 kr för båda modellerna, och det är vilket som vad du köper.

Tack Samuel, du är en klippa som vanligt när det gäller elektricitet.

Hur ska symbolen se ut? Hittar inga små symboler på brännaren.

Upptäckte att en kondensator på kretskortet i brännaren har exploderat efter att min brorsa stoppade i fel transformator...

Måste ersätta den först

1
Bevaka tråden