USB-högtalare?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-12 00:51

Hej! Är det någon som har koll på ett par trevliga högtalare med USB-koppling som skulle passa till min iBook? Jag vill, vill, vill ha Apple pro speakers men rackans Apple har ju inte dem i USB-version. Någon som har tips på ett par snygga som inte ligger över 1000 bagare?

• Oregistrerad
  • 2003-03-12 14:17

USB modellen av PROSPEAKERS försvann väl samtidigt med kuben har jag för mig, så det enklaste vore ju att ringa runt och se om ngn ÅF råkar ha en uppsättning liggande. Jag kan inte komma på några andra usb högtalare, bortsett från soundsticks som ser bra ut, men "vanliga" finns det ju ett rätt bra utbud av.

/s

edit: skrev soundsticks istället för prospeakers av misstag.

[ 13. mars 2003, 13:46: Meddelandet ändrat av: stefanw ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: stefanw:
USB modellen av soundsticks försvann väl samtidigt med kuben har jag för mig, så det enklaste vore ju att ringa runt och se om ngn ÅF råkar ha en uppsättning liggande. Jag kan inte komma på några andra usb högtalare, bortsett från soundsticks som ser bra ut, men "vanliga" finns det ju ett rätt bra utbud av.

/s

Funkar dom på OS X då? Har för mig att jag läst nånstans (här kanske?) att dom inte fungerar med annat än OS 9...

• Oregistrerad
  • 2003-03-13 01:26

Soundsticks är lite väl stora för mina behov.. skulle kunna tänka mig "vanliga" också men gärna i stil med pro speakers

• Oregistrerad
  • 2003-03-13 10:07
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goldbeach:
Funkar dom på OS X då? Har för mig att jag läst nånstans (här kanske?) att dom inte fungerar med annat än OS 9...

Jag köpte ett par nya SoundSticks från inWarehouse precis innan årsskiftet, så de finns att köpa fortfarande. Funkar kanon med OS X - inga som helst problem.

Det enda jag saknar är hörlursutgången som Pro Speakers hade. Jag använde den för att köra ljudet till stereon (eller hörlurar). Nu får jag vänta på att Digidesign släpper CoreAudio-drivisar till min Mbox för att kunna göra om samma sak igen.

• Oregistrerad
  • 2003-03-13 19:01

Hmmm har inte en aning om varför jag skrev soundsticks när jag menade Pro speakers usb

Har kört med soundsticks i drygt ett år nu har inte heller haft några problem med dem.

/stefan

1
Bevaka tråden