Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut A3 på en HP 5SiMx???

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej har en HP LJ 5 SiMx A3 skrivare
Fingerar hur bra som helst att skriva ut A4, men vill inte skriva ut A3 Har provat från manuella facket inställt för A3 & fack 3 med A3 papper i
" går man in & kollar info om skrivaren så visar den att det är A3 i det facket"
Men om jag skriver ut Skrivtext... PDF eller Indesign dokument som alla är i A3 format 297x420 Så blir det postscript fel " typ -81 / Showpage mm eller så släpper utskriften från datorn men det kommer inte utnågon utskrift.
Någon som vet vad det kan vara???

Tack på förhand

Jag hade liknande trassel med en HP MV4 för A3, hittade en ny drivis genom att söka på Apples Knowledgebase (!), fast efter senaste uppdateringen till 10.2.3 funkar det ändå, utan den.
Jag förutsätter att du har ställt in allt precis som man ska i alla rutor?
Kolla även på HPs sajt, det går att söka där, men det är svårt att få vettiga träffar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-14 20:49

Det kan också vara så att din skrivare har för lite minne för att orka med att skriva ut från Mac. Macen skriver ju ut i Postscript som drar mycket minne medan PC ofta använder ett enklare språk (kommer inte ihåg vad det heter). 5si använder vanliga 72pinnars minnen om jag kommer ihåg rätt.
Sådana har väl du liggande, Anders?

1
Bevaka tråden