Monitorkabel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur maximalt långa monitorkablar (förlängning) finns det till Apples platta skärma... ja ifall man nu vill ställa datorn bortom all hörbarhet ??? Pris & ställe ???

Olle

Jag har en Cinema Display 22, på den är kabeln liksom inbyggd. D v s att den inte har nån "hona" i änden som sitter i skärmen. Sladden är kanske 1,5 meter. Antagligen ser det likadant ut på dom nya.

Tack, kanske skulle jag sagt att jag redan har en platt Studio Display där den har samma sorts "fast" kabel... så det är alltså en förlängningskabel (skarvsladd/kabel) som jag söker.

[ 28. Januari 2003, 22:32: Meddelandet ändrat av: Olle@mac.com ]

Aha.
Vete fåglarna var det finns sådana, om det ens finns.

• Oregistrerad
  • 2003-01-28 23:18
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Olle@mac.com:
Hur maximalt långa monitorkablar (förlängning) finns det till Apples platta skärma... ja ifall man nu vill ställa datorn bortom all hörbarhet ??? Pris & ställe ???

Olle

Vi brukar använda en firma i Stockholm som heter Sisaco. De tillverkar vilka kablar som helst och vet dessutom på förväg om de kommer att fungera eller ej. Sladdnördar med andra ord.Mången specialkabel har kommit därifrån, bla favoriten med S-video över Cat5.

Till vår demovideoredigering har vi just nu en 6-meters ADC-förlängare kopplat till en 22" Cinema Display. Funkar bra och bilden är identisk med den utan förlängning. Det är ju en fördel med digital signal eftersom bilden inte blir gradvis sämre med längre kabel. Den bara dör helt plötsligt när signalen blir för svag.

Dr.Bott har en 3m-förlängning som jag vet vi har sålt ett par av.

Edit: glömde en detalj

[ 28. Januari 2003, 23:22: Meddelandet ändrat av: Schuckert ]

1
Bevaka tråden