Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Barracuda i Maxtor-skal?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-27 17:47

Jag har en äldre extern firewire Maxtor (DiamondMax tror jag den heter) som jag tillfälligt skulle vilja köra en Seagte Barracuda V i, men jag får ingen kontakt med hårddisken.

Kan det vara så elakt av Maxtor att det inte går att använda FireWire-gränssnittet till vilken hårddisk som helst?

  • Medlem
  • 2003-01-27 18:11

I teorin men det är inte så vanligt. Jag skulle dubbelkolla att Barracudan är byglad som master (ett krav för i princip alla chassin).

  • Oregistrerad
  • 2003-01-29 12:54
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Lukas:
I teorin men det är inte så vanligt. Jag skulle dubbelkolla att Barracudan är byglad som master (ett krav för i princip alla chassin).

Nu har jag även testat med en Western Digital (byglad som master) som lät riktigt dålig när man slog i gång den. Det är ingen som känner till om Maxtors DiamondMax-skal är spärrade för andra hårddiskar än sina egna?

/J

maxtors diskar följer en standard som de kallar BigDisk och deras chassi är säkerligen anpassat efter den standraden.

Även många andra chassi tillverkare följer den standarden varav maxtors diskar ofta är säkra kort när det gäller att få dem att funka i externa chassin som annars bråkar...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-30 14:12
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mannen:
maxtors diskar följer en standard som de kallar BigDisk och deras chassi är säkerligen anpassat efter den standraden.

Även många andra chassi tillverkare följer den standarden varav maxtors diskar ofta är säkra kort när det gäller att få dem att funka i externa chassin som annars bråkar...

Har du hört något om Seagate eller WEstern Digital i Maxtor-lådor? Själva Maxtor-disken är jag minst intresserad av eftersom den endast snurrar i 5400, medan jag gärna skulle vilja använda de andra i Maxtor-lådan.

Du får nog köpa en ny Maxtor disk och montera i ditt chassi är jag ledsen...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-31 11:52

Ja, nu har jag fått svar från deras support, och det verkar inte bättre. Synd.

---
The enclosure is designed and manufactured for the Maxtor drive that came in it. The enclosure is not made to support other manufacture hard drives.
Now, there are vendors out there that make only enclosures and they do make them compatible with all hard drive manufactures and if you are looking for an enclosure to swap different manufacture hard drives in and out of, I would recommend one of those enclosures. You can generally find those online or at a local retailer.

1
Bevaka tråden