Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst till min 7300

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-02-24 08:27

Jag har en gammal 7300 som jag kör som router idag. Den får även agera webbserver och filserver för mitt egna höga nöje.

Men nu har jag köpt hus och har ingen lust att dra runt sladdar i alla rummen. Så jag funderade på att köpa ett airport-kort till min iBook. Men då behöver jag ju en trådlös kommunikation med routern också.

Så jag funderade på om den här är det enda alternativet, eller om någon av er har erfarenhet av någon annan produkt. Jag vill alltså ha ett trådlöst nätverkskort till 7300an.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 00:21

Proxim har även en annan produkt som borde passa. RangeLan2, 7920 series ethernet adapter. Vidare fann jag dessa produkter, tyvärr vet jag inte om de är mac-kompatibla:
-Linksys: WDT11 - Instant Wireless PCI Adapter www.linksys.com/products/ product.asp?grid=22&prid=158 - 11k

-Följer du denna tråd finns det en uppsjö PCI-adaptrar att kolla upp: http://products.80211-planet.com/802.11_products/pci_adapter/recent1.html

-Asante AL3011 Wireless PCI Adapters: www.asante.com/products/adapters/

-3Com® 11 Mbps Wireless LAN PCI Adapter 3CRDW696: www.3com.com/prod/pl_PL_EMEA/ detail.jsp?tab=features&sku=3CRDW696

Det finns fler, ovanstående fick jag när jag sökte på Google (+pci +wireless +adapter)

  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-25 05:57

Enligt denna sida så har Proxim´s USB-adapter drivare för Mac. Kan ju vara ett sista alternativ ihop med en PCI-USB-kort (dålig hastighet blird et nog). I annat fall så är väl chansen stor att Proxim´s WiFi-PCI-kort som nämns ovan har drivare till Mac.

http://80211b.weblogger.com/equipment.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-02 17:26

Flyttas till "tillbehör"....

  • Oregistrerad
  • 2003-03-02 18:34

D-Link har en schysst Ethernet-till-trådlöst-omvandlare, som jag har hört skall fungera med allt som har stöd för Ethernet. Helt operativsystemoberoende, alltså.
Kostar runt 1000:-

DWL-810

1
Bevaka tråden