Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Soundsticks.. varför ska dom krångla!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-03-01 10:54

Det började när jag skaffade osX på min gammla dator.. ibland dog Soundsticksen och jag fick dra ut usb sladen sen så funkade dom igen...
nu har det blivigt värre.. ibland när jag drar ut sladden för att få tillbaks ljudet startar finder (inte datorn) om och alla öppna program stängs... detta händer dock bara ibland..

men igår när jag gjorde det funkade allt smidigt men när jag satte i soundsticksen så ville inte volymsakerna på tangentbordet funka, visst det blir färre/fler pluppar på skalan som kommer upp, men det påverkar inte soundsticks ljudet, och inga "klick" hörs heller när jag höjer/sänkr ljudet

i Systeminställningar kan jag höja/sänka ljudet me en av dragsakerna där..det är ju der volymknapparna ska göra men inte gör..

startat om finder flera gånger.. dock ej datorn..

  • Medlem
  • 2003-03-08 16:50

Det där med att finder startar om har jag också märkt. Eller det kommer upp en blå ruta och sedan kommer systemet upp igen med alla programmen avslutade...

Kolla att Soundsticksen är markerade (mina heter UAC3552A) i ljudinställningarna som utenhet. Ibland när man har dragit ut USB-sladden och satt i den igen så kan det bli så att man måste välja dem i ljudinställningarna igen för att få något ljud ur dem.

Annars så tycker jag att det är toppenhögtalare som är snygga, bra och har ett kristallklart ljud!!

1
Bevaka tråden