Koppla Apple Pro Keyboard till PC?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-17 21:01

Går det att plugga in ett apple pro keyboard i en USB-utrustad PC utan vidare? Och vad händer med apple-specifika tangenter i så fall?
Står i begrepp att köpa ett dylikt till min bärbara mac, och det skulle vara utomordentligt bra om man kunde använda det till min linux-maskin mellan varven också...
Någon som vet?

(har Du ett att sälja får Du gärna höra av Dig...)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-17 23:37

Apples USB-tangentbord funkar bra på pc också.

Yes indeedy, det går utmärkt att använda ett Mac-tangentbord med en Windows-burk. Det är bara att plugga in det i en USB-port så funkar det, åtminstone i Win XP och 98 SE. USB-portarna på tangentbordet fungerar också.

Det enda som skiljer är att somliga tangenter är annorlunda placerade:

cmd öppnar startmenyn, cmd-D visar skrivbordet, cmd-M minimerar alla fönster.
cmd-alt-2 resulterar i ett @-tecken.
ctrl är förstås kontrolltangenten i Windows.
alt blir till en alternativtangent.
ctrl-alt blir altgr. (Så om man till exempel vill skriva ett [ trycker man på ctrl-alt-8 och om man vill ha ett ] blir det ctrl-alt-9.)

Annars är det mesta som vanligt. Rätt kul att man kan ha ett snyggt tangentbord med sin fula pc- låda!

Så här funkar det:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-18 00:28

Det här var ju lysande nyheter! Tack så hemskt mycket Mondo.
Köper ett på vägen hem i morgon då...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-18 00:35

Funkar fint med Linux också, och båda portarna på tangentbordet fungerar med digitalkameror och andra USB-enheter. Windows och Linux betraktar det som vilket annat USB-tangentbord som helst.

Jag använder ett Apple Pro Keyboard med min bärbara IBM. Det känns skönt med ett äkta Apple-tangentbord.

Ett tips: spara bilden ovan på hårddisken och skriv ut den.

Kolla den här länken också.

[ 18 November 2002, 00:41: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-18 00:41

will do.

1
Bevaka tråden