WEBBOX

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-11 23:18

Nu har Dustin en produkt som jag funderar på...

Klicka här!

GPRS i en enkel box som man kan koppla in i datorn. Borde ju funka då man åker tåg... Tänk om jag kan surfa med den hela sträckan Malmö-Helsingborg?

• Oregistrerad
  • 2002-12-12 19:02

bara jag som pendlar och är sugen? :rolleyes:

Jag förstår inte riktigt vilken funktion den där prylen uppfyller. En vanlig GPRS telefon kan väl lika mycker, plus mycket mer! Eller har jag missat något? Varför inte köpa en Ericsson T68 istället?

/M

• Oregistrerad
  • 2002-12-12 19:20

Jag har en mobilifrån jobbet. Släpa med en telefon till känns lite så där. Sen skall den kopplas till en iBook och på nått sätt känns det här som en vettig lösning...

Sen är jag ju lite allerisk emot SE. Fast det kanske blir en T68i ändå... :rolleyes:

Jag släpar hellre med mig en mobil, än en sån där box. Att koppla ihop telefonen med iBooken är ju inga problem. Investera i en bluetooth-adapter, så kan du ha telefonen liggande i väskan, medan du sitter och surfar på tåget.

Kan dock förvarna dig om att GPRS-täckningen på tågen är sådär... funkar inte riktigt till 100 % (med Comviq mellan Uppsala & Stockholm i alla fall). Jag vet inte hur det är nere hos Er, men du får nog räkna med halvtaskig hastighet och vissa avbrott pga. radioskugga.

/M

[ 12 December 2002, 19:49: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

• Oregistrerad
  • 2002-12-12 19:54

Det lutar ju åt det hållet med.

Samtidgt så har vi "policybeslut" på att vi skall ha Nokiacardphone på jobb... De funkar ju inte bra med en iBook. Då tänkte jag på webboxen... Den borde ju även en riktigt korkad användare klara av.

Sen är det ju det här med blåtand och Nokia.

Täckningen är så där med Comviq, de är klart bäst här inne i stan. Telia funkar inte där jag bor inomhus och inte på flera sträckor mellan Malmö/Helsingborg. Däremot alla tester med Vodafone har varit lyckade. Tappar nät bara i en tunnel som varar 10 sekunder. Annars pinnar hela vägen.

Finns det en kurs för att komma över sin SE fobi?

1
Bevaka tråden