3com bredbands router

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en bredbands router från 3com idag. Ville dela mitt telia ADSL till några PC burkar hemma också. Till min förvåning så fanns det inte något installations program för macen. Ok, det går ju att installera via en PC burk.

Då slog det mig att det kanske inte går att använda routern med macen, det finns ju ingen information om macen så den kanske inte känner igen min iMac.

Kommer det ändå att gå eller går den bara att använda på windows burkar? Ett snabbt svar vore bra!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-01-15 20:53
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Michael Larsson:
Jag köpte en bredbands router från 3com idag. Ville dela mitt telia ADSL till några PC burkar hemma också. Till min förvåning så fanns det inte något installations program för macen. Ok, det går ju att installera via en PC burk.

Då slog det mig att det kanske inte går att använda routern med macen, det finns ju ingen information om macen så den kanske inte känner igen min iMac.

Kommer det ändå att gå eller går den bara att använda på windows burkar? Ett snabbt svar vore bra!

Det fungerar med allra största sannolikhet även med macen..

[ 15 Januari 2003, 20:54: Meddelandet ändrat av: tsz ]

Konfigureringen sköts antagligen via en browser. Man ansluter direkt till routerns ip-nummer och får upp en webbsida där man kan konfigurera rubbet. Det som finns på CDn är nog nån sorts Wizard som underlättar, men inte är nödvändig.

edit: stavfel

[ 15 Januari 2003, 21:28: Meddelandet ändrat av: HankPank ]

Tack ska ni ha...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Michael Larsson:
Tack ska ni ha...

Öppna Explorer och skriv in routerns adress "192.168.0.1" så bör adminsidan dyka upp....

Jag har fått igång den. Den står och blinkar som ett tok nu.

Tack för all hjälp...

1
Bevaka tråden