Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två knappar på LG-drive...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skall köpa in en ny DVD-CD-RW COmbo till min jobbdator, LG har en lockande och snabb modell, men hur funkar det med två knappar (eject/play) och flip-luckan som sitter på de äldre G4-orna?

Någon där ute som kör LG?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-15 14:40

Jag satte in en liknande i min privata G4/500 och det blev problem. Inget hände när jag tryckte på Mac-frontens knapp. Lösningen är enkel: Ta bort fronten och skrota play-knappen

Satte in en billig LG "combo" (4120B) i min 450 G4 för ett halvår sedan. Inga som helst problem! Fungerar bra i både OS X och OS 9. Bootbar i båda systemen.

Angående de dubbla knapparna så satte jag fast en liten gummibit (med klister) på utmatningskanppen på LGn. Några lager tejp fungerar nog också. Då blir den knappen någon milimeter högre än play-knappen, vilket gör att det blir den knappen som trycks in först när du trycker på knappen på frontluckan. Fungerar bra.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-15 15:33

Den LG Combo som finns att köpa nu GCC-4320B. (Dom byter ju modeller hela hela tiden.) Är det någon som har erfarenhet av den?

Jag har en G4 400 PCI (Yikes!) och vill gärna byta ut den optiska läsare som sitter där nu.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mr_oop:
Den LG Combo som finns att köpa nu GCC-4320B. (Dom byter ju modeller hela hela tiden.) Är det någon som har erfarenhet av den?
Jag har en G4 400 PCI (Yikes!) och vill gärna byta ut den optiska läsare som sitter där nu.

www.xlr8yourmac.com

  • Oregistrerad
  • 2003-01-15 17:54

jotack, jag känner till siten.
men anledningen att jag frågar är att det är bara en person som har liknande config + den exakta combo-driven. den rapporten är dock lite förvirrad så jag söker nu ytterligare med samma setup.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 08:38

LG Combo rapport: bytte ut orginaldriven, satte den nya i samma IDE-bus som den gamla, byglad som master. Rent fysiskt passar den som handen i handsken tillsammans med G4ans lucka. Smärtfritt att skjuta ut släden via tangentbordet och knappen på luckan.
Funkar fint att boota från CD i både 9 och X.
Toast skakar hand och bränner i 32x hastigheten.
Har bara provat ett par minuter, men tyvärr kan jag inte få IOCompactDiscServices att funka -- vilket innebär: ingen cd-bränning i findern och itunes samt cdrdao.

men skam den som ger sig, jag ska ge den en match till i kväll.

Citat:

quote: Har bara provat ett par minuter, men tyvärr kan jag inte få IOCompactDiscServices att funka -- vilket innebär: ingen cd-bränning i findern och itunes samt cdrdao.

Har du Toast?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 11:52

"Toast skakar hand och bränner i 32x hastigheten."

svar ja.

Angående Disk burning Support (finder+itunes): Har nu hittat en hackad drivis, som man placerar i stället för orginalet i DiscRecording-frameworket. Ska prova det ikväll. Verkar hoppfullt.

[ 17 Januari 2003, 11:54: Meddelandet ändrat av: mr_oop ]

*beställer tid hos optikern*

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 20:56

Funkar stenhårt!!

Disc Burning -- >FULLY supported.

Sådär ja, efter att ha bytt ut en device-plugin under DiscRecording-frameworket så funkar nu även bränning i Findern och iTunes utmärkt.

Cdrdao kickade inte igång förrän jag valde IODVDServices .. lite underligt, men även det går finfint nu!

Så har du en Yikes-maskin kan jag verkligen rekommendera en LG Combo 4320B (min kostade 800 pix plus moms, en god investering!)

1
Bevaka tråden