Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTracks

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dags att späda på med flera rykten så här timmarna innan MWSF... hämtat från:

http://www.macosxrumors.com/

iTraks: a new audio iApp from Apple?

According to some sources, Apple is about to launch a new audio production application that will probably be called "iTraks" (or "iTracks"? sources spell it "iTraks" though). That will be the first result of the purchase of Emagic by Apple. Actually it will be a "metal-brushed" version of Logic Audio with less features. Logic Audio will remain available as a professional audio tool.

Another source not only confirms the existence of a project that may be finally called "iTraks", but adds some details:
- iTraks will allow recording of 8 audio tracks and multiple midi tracks
- it will accept plug-ins and some of them will be offered as standard
- it´s finalized and it may even be announced for MWSF or later in late January at the NAMM show.
- it will probably not be a free iApp.

The same last source also talks about an USB audio production interface that will allow 2 record channels and 6 speaker out channels.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-01-07 02:05

Stämmer ryktet så är det helt i linje vad som misstänkts ett tag, jag passar på att ropa "hurra!" lite i förväg!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 02:17

Vore onekligen kult för oss som inte har lust att hosta upp alla laxar Logic kostar.

OM man leker lite med ordet "iTracks" så skulle det istället kunna vara en online adress & telefonkatalog till alla existerande telefonbolag... dvs. "i" som i internationellt och "Tracks" som i att spåra någon... borde vara genomförbart om man ville och guld för den som reser mycket. Skulle helt klart vara en vettig implementering i ".Mac" - synd att jag inte kan programera annars hade jag hunnit före Apple

[ 07 Januari 2003, 02:58: Meddelandet ändrat av: [email protected] ]

  • Medlem
  • London
  • 2003-01-07 16:49

Låter väl i och för sig troligt. Det känns ju rätt kul om Apple gör en iApp av Logic Light. Dessutom är det interface som nämnts ruggigt likt Emagics 2|6 interface.

En intressant tanke är att OM Apple släpper iTracks så vore det inte konstigt om de tog betalt för det. Logic Light går väl lös på en 1300 spänn i dagsläget, och om iTracks är ett program som ingår i ett sådant programpaket så skulle det i min mening vara förlåtligt att ta betalt för det.

Men Apple har ju med sin iAppar vunnit mycket switcher-poäng och de ser jag helst att de inte sumpar. iMovie har man ju blivit bortskämd med så varför inte iTracks?

Det känns lite knivigt!

/Jont Olof

Hmm. Lite fel där! Det var alltså jag som skrev ovanstående inlägg!

/Jont Olof

1
Bevaka tråden