Apple Store, man blir så förbannad!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har man då skickat in vad man vill ha till Apple Store och fått en offert.
Och vad ser man??
Jo, Ti kortet är borta, så det går inte att beställa nu, så vill man ha det så får man helt enkelt köpa det löst senare, och det blir ju säkert billigt, och vad ska jag köra av MX kortet då?

Och leveranstiden då? 10-15 veckor?!? Är ju nästan värre än vårdköerna.
Det betyder att macarna kommer komma i juli, fast snarast i augusti eftersom man antar att de inte klarar av att hålla denna tiden heller. Vid denna tid har förmodligen Ti kortet sen länge kommit. Och förmodligen har det ju kommit snabbare macar under MW NewYork, så när man får sin burk så är den ´ute´.

Varför gör Apple så här, kan de aldrig lära sig? Det var ju samma med min iBook, den blev bara senare och senare. I PC världen släpper de burkarna när de har dem, detta borde Apple kolla lite på. Uppenbarligen har de grava problem med sin organisation, om de gör så här en gång kan man ju godta det, men det sker ju varenda gång!

Dual burkar gällde alltså detta.

*suck*
Vi har inte beställt en, och nu vette fan om man ska göra det, kanske lika bra att vänta på de nya macarna i juli, då finns kanske Ti kortet oxo.

Jag tror Apple Store US erbjuder de som beställt att få Ti-kortet levererat till dem vid ett senare tillfälle. Då skulle de även få behålla MX-kortet. Bra initiativ av Apple.

Nästan rätt, om du han beställa innan de kom på att de inte kunde leverera Ti kortet så var det så, nu kan du inte lägga till det i din beställning på Apple Store.

"Följande tillval som du har valt finns för närvarande inte i lager.
Beskrivning av tillval Uppskattad tillgänglighet
NVIDIA GeForce4 Titanium Currently Unavailable

Återvänd till sidan Beställningsbygge för att skapa en annan konfiguration."

Men för att locka oss finns det givetvis med att välja. Men du kan ju inte välja det. Se men inte röra.

Det verkade som att det var Ti kortet som drog upp leveranstiden, nu när det inte går att beställa det så står det 1-3 dagar på byggtid. Undrar vad Nvidia har gjort egentligen?

Ja, det är inte *alltid* Apples fel att saker tar tid....

1
Bevaka tråden