Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ny iBook snart?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-19 14:51

Nu när det verkar "klart" att det kommer en uppgradering till PowerBooken i oktober. Är det nån som hört nåt om en iBook-uppgradering. Nytt grafikkort o större hårddisk eller så.. o 13" skärm såklrt

Nån som vet nåt? Måste nämligen handla snart o det skulle ju kännas surt o hamna 2 veckor fel.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mcelwee:
Nu när det verkar "klart" att det kommer en uppgradering till PowerBooken i oktober. Är det nån som hört nåt om en iBook-uppgradering. Nytt grafikkort o större hårddisk eller så.. o 13" skärm såklrt

Nån som vet nåt? Måste nämligen handla snart o det skulle ju kännas surt o hamna 2 veckor fel.

Jag har inte läst på några ryktessajer nu på ett tag, men jag tvekar på det där med PowerBookar i oktober, varför uppgradera den serien till 1 Ghz (?) när det stationära ännu står kvar på den hastigheten?
Tror mer på något i Januari eller så, när Apple förhoppningsvis presenterar G5

  • Oregistrerad
  • 2002-09-19 16:22

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
[QUOTE]Jag har inte läst på några ryktessajer nu på ett tag, men jag tvekar på det där med PowerBookar i oktober, varför uppgradera den serien till 1 Ghz (?) när det stationära ännu står kvar på den hastigheten?
Tror mer på något i Januari eller så, när Apple förhoppningsvis presenterar G5
[/quote]Men dom körde ju PowerBooken i 800 när de stationära var från 800 och uppåt.. eller tänker jag fel nu? Sen är ju alla PowerMacar dual system nu.. det lär ju inte komma nån dual powerbook gissar jag.

Jag håller tummarna iaf men som sagt speciellt för en lite uppdaterad iBook.

Jag hoppas dom hoppar till G6 direkt

Tror _inte_ det kommer ny iBook den närmaste tiden. De uppdaterades ganska ordentligt i maj.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2002-09-19 20:31

Jag har bara hört talas om powerbooken. inget om någon ny iBook...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2002-09-19 20:42

Jag har ett svagt minne av att jag läst att en större iBook är på gång, dvs en med större bildskärm.
Återkommer med länk om jag hittader den

  • Medlem
  • Skövde
  • 2002-09-19 21:04
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-19 21:48

Jag tror inte att man ska hoppas allt för mycket på ryktena som står på macnyt.dk. Enligt dem skulle den uppdaterade iBooken presenteras på Apple Expo 2002 i Paris. Hur det blev med det vet vi ju alla.

Man kan dock hoppas att det ligger något i ryktena, en 13" iBook skulle inte vara helt fel... Jag vill i alla fall ha en.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-20 14:26

Hittade detta på macosrumors..

"The iBook is due for a more dramatic body and feature upgrade around the end of the year -- probably at Macworld San Francisco in January. Feature details are not reliable at this point, but are rumored to include a new wide-screen display model at the high end, RADEON Mobility 7500 graphics acceleration, and depending on what market studies show between now and then, the possible end of the 12.1-inch and 14.1-inch display models in favor of a 13-inch standard aspect display (1024x768) and a 14-inch widescreen (1152x768)."

Var från 14e sept.

Synd om det stämmer.. vill ju ha en nu ju

Jag som går i Powerbook-köpar-tankar - hur pass säkert anser ni att detta rykte är?

Apple har de seanste åren släppt uppgraderingar lite bara så där - blir detta en sådan eller?

Fast jag ska nog vänta till MWSF för då kommer det något. Det måste det bara.

Här är lite fler rykten om kommande iBooks (från Kodawarisan ):
According to the information, it is 13 inch liquid crystal (resolution 1024x768). iBook of loading is what it becomes a mat white´s case from glossy PORIKA of the present model like iMac, and development is the last stage towards the announcement in a year. It seems that the PORIKA material to which it does not shine in a back light, but a chromium plating change is made, and apple LOGO is glossy in a palm rest part is adopted like the present model in iBook of a new case.

1
Bevaka tråden