Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple kände till försening av PB 17"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-02-27 10:38

ThinkSecret har kommit över ett inspelning från ett ÅF-möte där Apple "Vice President" berättar att Apple hela tiden känt till förseningarna av 17" PowerBook. De datorer som skulle levereras i februari kommer _absolut tidigast_ i mitten av mars.

---
"Think Secret has heard an audio recording of a dealer meeting that took place January 8 in San Francisco in which Apple´s Vice President of the Americas and Asia Pacific, John Brandon, specifically told those in attendance, "I realistically wouldn´t expect 17" (PowerBook) units in your hands until mid-March at the very earliest." When asked to be more specific on availability, Brandon told one dealer, "When I say mid-March, that´s my being (at my) most optimistic. I simply don´t think it will happen until much later...if we get as many orders as we expect, the wait could go deep into April, depending on where you are in line."
---

Läs hela artikeln HÄR

Att dom aldrig, aldrig lär sig. Är det någon som kan ge mig en snabbkurs i Linux

Det vore ju väldigt olyckligt om Apple börjar göra som mobiltelefonföretagen, lansera produkter tidigt för att få uppmärksamhet och sedan inte kunna leverera förrän långt senare (både Nokia och Sony Ericsson har lanserat produkter som tagit mellan ett halvår och ett år att få ut på marknaden). Det är ju inte första gången Apple ligger efter med leveranserna, men denna gång var det ju uppenbarligen så att de ljög rakt ut.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-02-27 11:05

Jag håller med Adrian B!

Det känns som att Apple har "misshandlat" sina kunder lite _väl_ mycket under senaste tiden. Personligen har jag haft problem vid leverans av båda mina datorer.

Nästa gång det är dags kommer jag säkert överväga både en och två gånger hur och vad jag ska beställa. Väntan är inte det "farliga" utan det är vilka konsekvenser det får. Vi är ju en hel hög som använder våra datorer i jobbet och en lång väntetid påverkar definitivt resultatet av arbetet, med allt vad det innebär.

Det är seriöst dags för Apple att "snäppa upp sig"! Man kan ha världens bästa produkt, men om man inte är kapabel att ta hand om sina kunder, då ligger man risigt till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-27 11:11

Ordet "misshandla" används ofta på fel sätt. Det heter "felbehandla"!

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-02-27 11:21
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Ordet "misshandla" används ofta på fel sätt. Det heter "felbehandla"!

Oavsett vad ordpoliser tycker...
Blir man misshandlad som kund överväger man seriöst att använda sig av andra alternativ och produkter när det väl är dags för nästa köp. Så är det _definitivt_ för många Applekunder idag. Och det borde oroa Apple något enormt.

Och ärligt, har inte Apple misshandlat sitt varumärke genom åren? Varför skulle annars allmänheten i många fall ha den inställning som de har till Apple?

1
Bevaka tråden