Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad saknas på denna sida ?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-14 08:59

Färg?!

Bild på PowerBooken?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke Seid:
Färg?!

Blå är en färg.

  • Medlem
  • 2002-08-14 13:38

Självinsikt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-14 13:40

En G5´a.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: dsm:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke Seid:
Färg?!

Blå är en färg.

Vitt med!

Är vitt och svart verkligen färger?

Vitt innebär att allt ljus reflekteras, svart att allt absorberas.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Är vitt och svart verkligen färger?

Ställ in värdena för vitt i RGB så får du se

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Vitt innebär att allt ljus reflekteras, svart att allt absorberas.

Eller kanske mer korrekt då vi pratar bildskärmar - svart, inget ljus alls och vitt, full effekt på samtliga tre färger.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-14 14:29

Tänker Herr Melin på Powerbooken som inte finns på bild?

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-14 16:41
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Tänker Herr Melin på Powerbooken som inte finns på bild?

Vem vet vad Herr Melin tänker på egentligen? Jag tror bara att det är värmeslag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-14 18:17

Jag saknar knappen "Click here and get your Mac for FREE" Den skulle vara susen...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Albert Åhs:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Är vitt och svart verkligen färger?

Ställ in värdena för vitt i RGB så får du se

Vad är det jag får se?
Vitt finns inte i färgspektrat, vitt är alla färger tillsammans.

Åt theJoker, jag har inte pratat bildskärmar, utan färg. Svart innebär att inget ljus reflekteras. Ljus med olika våglängder uppattas som färger på de reflekteras. Ingen reflex ingen färg. Enda sättet att se absolut svart är att titta in i en tät låda där det inte finns något ljus.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Tänker Herr Melin på Powerbooken som inte finns på bild?

Vem vet vad Herr Melin tänker på egentligen? Jag tror bara att det är värmeslag.

Vafan..

...när jag kikade där så fanns iallafall ingen TiBook. Tycker det är lite uppseendeväckande.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-14 20:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Vafan..

...när jag kikade där så fanns iallafall ingen TiBook. Tycker det är lite uppseendeväckande.

Det kan ju bero på att de jobbar på en ny Powerbook. Om jag räknat rätt och fått rätt information så dyker den upp i början på oktober med lite annan design....

Vill dock påpeka att jag bara hört ryktet ifrån en källa... Fast han brukar ha rätt på en del punkter...

Inget saknas. Den är fulländand.

Är just nu så frustrerad över min TIs Airportmottagning så jag skulle kunna slänga ner den från terassen.

Hoppas de jobbar på en ny Powerbook som har en fungerande Airport.

Den som finns i nuvarande PB fungerar helt enkelt inte!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Är just nu så frustrerad över min TIs Airportmottagning så jag skulle kunna slänga ner den från terassen.

Hoppas de jobbar på en ny Powerbook som har en fungerande Airport.

Den som finns i nuvarande PB fungerar helt enkelt inte!

Men, koppla den inte till den inbyggda sk-tantennen, gör en egen som du sticker ut genom PCMCIAfacket.

Voila! Betydligt bättre. Men ser lite underligt ut.

Alternativt, köp ett "riktigt" 802.11bkort. Fungerar fint i 10.1 med drivarna från wirelessdriver.sourceforge.net, men ännu inte i 10.2, hos mig i vart fall.

Jag kan plocka ut innandömet också och sätta det i en pappkartong, koppla airport kortet i en propellerhatt av metall och ....

Nja, har Apples dyraste dator då det begav sig, vill gärna att den skall fungera utan trollkonster.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-15 08:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
Vem vet vad Herr Melin tänker på egentligen? Jag tror bara att det är värmeslag.

Vafan..

...när jag kikade där så fanns iallafall ingen TiBook. Tycker det är lite uppseendeväckande.

Hehe.

Man kan ju hålla med om att den borde vara med på bild, men den finns iaf med på sidan.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-15 09:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Det kan ju bero på att de jobbar på en ny Powerbook. Om jag räknat rätt och fått rätt information så dyker den upp i början på oktober med lite annan design....

Vill dock påpeka att jag bara hört ryktet ifrån en källa... Fast han brukar ha rätt på en del punkter...

Aargh! Om det där stämmer så ställer det ju till en hel del. Jag står och väljer mellan att köpa en stationär och en bärbar, och jag hade tänkt göra det i september. Jag vill helst ha en bärbar för smidighetens skull, men tycker inte att jag får tillräcklig prestanda för pengarna. Men om de gör en klassisk Apple-uppgradering (mer prestanda, bättre pris) så vill man ju gärna vänta på det.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-15 09:40
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
Aargh! Om det där stämmer så ställer det ju till en hel del. Jag står och väljer mellan att köpa en stationär och en bärbar, och jag hade tänkt göra det i september.

Så är det ALLTID. Den enda gången man kan vara säker på att det inte kommer en ny burk är ju någon månad efter en ny modell släppts. Man får se på behovet för sekunden och sen blunda två tre år...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-15 10:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
Aargh! Om det där stämmer så ställer det ju till en hel del. Jag står och väljer mellan att köpa en stationär och en bärbar, och jag hade tänkt göra det i september. Jag vill helst ha en bärbar för smidighetens skull, men tycker inte att jag får tillräcklig prestanda för pengarna. Men om de gör en klassisk Apple-uppgradering (mer prestanda, bättre pris) så vill man ju gärna vänta på det.

Jag har också varti sugen på att byta upp mig till en 667MHz istället för min 400MHz. Men om det kommer att presenteras i oktober så finns dom säkert inte i Sverige förens i december. Brukar ju vara så. Däremot så om dom presenteras i oktober så borde ju priserna på 667, 800MHz sjunka direkt när dom lanseras. Frågan är bara om man orkar vänta.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Är vitt och svart verkligen färger?

Vitt innebär att allt ljus reflekteras, svart att allt absorberas.

Man måste skilja på ljus och färg. Om du blandar alla färger på en målar duk, så får du en mörkgrå sörja som skulle kunna uppfattas som svart... Om man däremot blandar ljus av olika färger så går det mot en ljudgrå färg - vit.

Alla kommer väl ihåg det gamla exprimentet från högstadiet när man hade en rund pappersskiva med "tårbitar" i olika färger. Snurrade man skivan medsols så blev skivans färg vit och snurrade man den motsols så blev det svart!

/JO

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-08-15 10:23

Vad är det egentligen som talar för att det skulle komma nya PB´s i Oktober? Alla andra rykten säger ju Januari 2003. Bara för att de inte finns med på bild på den där sidan behöver ju inte betyda att det är nya på gång, det är ju snarare ett design problem ,de får inte plats med flera bilder i griden, och alla andra produkter som är där är nyligen uppgraderde, utom möjligen xserve... Men jag kan ju ha fel jag också.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-15 11:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias L:
Vad är det egentligen som talar för att det skulle komma nya PB´s i Oktober? Alla andra rykten säger ju Januari 2003.

Den bröjar bli gammal inför julhandlen. En ny Powerbook inför årsbokslutet är aldrig fel. Flera som har pengar över köper ju till sina företag just då.

Sen börjar modellen tappa attraktions kraft i förhållande till powermacarna.

Det är de argumenten jag har hört.

1
Bevaka tråden