Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Matrox presenterar nytt grafikkort imorgon...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta kort skall tydligen sparka GF4 många gånger om..

"On this Chinese website you can already see some pictures of Matrox´ new graphics chip code-named "Parhelia" in action. An English translation of another russian source can be found here. Note this information was meant to be under NDA until the 14th of May. The pictures at this webpage show a three monitor display setup, demonstrating Quake3 Arena, a flight simulator and Adobe Photoshop. The text talks about a 20GB/s memory bandwidth, other sources indicate 19GB/s! An announcement by Matrox is expected on the 14th of May. "

Det känns som det kan hända saker imorrn..
Men som vanligt skall man väl inte vänta sig för mycket..
*Dock så verkar vissa av länkarna inte vara speciellt funktionella ovan.. men men*

[ 13 Maj 2002, 22:31: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

...men det är inget för mac, eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-06-02 16:41

Får mitt nya ATi 8500 på tisdag, har jag gått på en nit mao?
Som vanligt i "datavärlden"

  • Medlem
  • 2002-06-02 16:53

Vad jag vet har Matrox aldrig gjort grafikkort för Mac, men de är väldigt bra och har bl a används i SGI maskiner, så man kan ju hoppas.

Detta stämmer faktiskt inte. De släppte en version av Millennium för mac som faktiskt var riktigt bra på sin tid.

  • Medlem
  • 2002-06-02 18:28
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tomas Björklund:
Detta stämmer faktiskt inte. De släppte en version av Millennium för mac som faktiskt var riktigt bra på sin tid.

Det har du rätt i. Hoppas det kommer till Mac nu med, Matrox har historiskt högre kvalitet än både nVidia och ATI. Förvisso till ett högre pris jämfört med prestanda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-03 00:54

De har även ett Realtidsrenderingskort för video (DV) till Mac, så hoppas kan man alltid...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-03 00:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Får mitt nya ATi 8500 på tisdag, har jag gått på en nit mao?
Som vanligt i "datavärlden"

Om det mot för modan skulle släppas till Mac, brukar man få vänta rätt länge på nya produkter. Hur länge väntade du på ditt 8500 egentligen?

Eller du kanske beställde det nyligen.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Får mitt nya ATi 8500 på tisdag, har jag gått på en nit mao?
Som vanligt i "datavärlden"

8500´an är sannerligen inget dåligt kort. Men Matrox-kortet ser ut att bli väldigt intressant, om man ska döma av den förhandsinformationen jag fått av Matrox.

1
Bevaka tråden