G4-tower släpps 5 augusti

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nya rykten gör gällande att de stora burkarna troligen släpps den 5 augusti, allt enligt:

http://www.macbidouille.com/niouzcontenu.php?date=2002-07-24#3114

Certains considèreront ce que ce qui suit plus bas comme des rumeurs, d´autres comme des informations.
Si vous êtes contre les informations non confirmées, n´allez pas plus loin !

- Il y a une forte probabilité que les nouvelles machines pro soient mises sur le marché (ou présentées) le 5 Août !
- Elles auront, comme on peut s´y attendre un bus mémoire DDR. Ce Bus DDR ne sera pas un 133*2, mais un 166*2 ! Les échanges mémoire se feront donc à "333Mhz".

SLARVIG Googleöversättning som jag filat lite på:

Some will consider what follows like rumours, others like information. If you are against not confirmed information, do not go further!

- There is a strong probability that the new machines pro are marketing (or presented) on August 5!
- They will have, as one can expect a bus report DDR it. This Bus DDR will not be a 133*2, but a 166*2! The report exchanges will thus be done with "333Mhz".

- Olle

YEAJ!!!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-24 20:58

Wooooh, så fort jag läser DDR får jag rysningar, huga, måste det heta DDR.

Betänk, en Mac med gamla öststatsminnen i, hur kul är det. Det enda som fattas nu är väl en CCCP-processor:D

Hoppas dom här ryktena har mer rätt än dom inför MWNY som ju inte stämde mycket vad gällde hårdvara...

Rykten är rykten

[ 24 Juli 2002, 21:00: Meddelandet ändrat av: Harry Våffla ]

Citat:

quote:Wooooh, så fort jag läser DDR får jag rysningar, huga, måste det heta DDR.
Betänk, en Mac med gamla öststatsminnen i, hur kul är det. Det enda som fattas nu är väl en CCCP-processor

Det värsta vore väl om de behöll den gamla bussen också.

Ja ja, det var lågt, jag vet.

[ 24 Juli 2002, 21:16: Meddelandet ändrat av: Mattias A ]

Det heter DDR eftersom det var forskare i detta land som tog fram principen. Datorindustrin har bestämt sig för att hedra DDR och därför heter minnena så. Rykten talar dessutom om en ny dator kallad Sachsenring kompletterat med en lyxmodell, P240.

(Sachsenring tillverkade en lyxbil kallad P240 på 50-talet.)

Leve DDR och DDR-datorer!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-24 21:41

Förlåt om jag bidragit till att spåra ur tråden.

Men denna tråd kan bli den skönaste på länge.

[ 24 Juli 2002, 21:55: Meddelandet ändrat av: Harry Våffla ]

Det kan ju vara så att man släpper dom tidigare än vad man från början hade tänkt sig. Om jag satt och bestämde över detta så skulle jag snarast vilja få macanhängare att tänka på något annat än att skriva på petitioner mot ".Mac" och vad finns då bättre motmedel än att snarast få ut burkarna i affärerna... men som sagt vad JAG har dessvärre inte det inflytandet. Är nog bra för Apple om gräsrötterna får annat att tänka på

Lite elakt sett så kan dom presentera dom den 5:e augusti och påstå att dom ska finnas i butikerna den 24:e när Jaguar ska släppas för att sedan som vanligt bli några veckor försenade...

Olle

DDR = Östtyskland
RAR = Russian ARchive

*rysningar*

1
Bevaka tråden