Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dreamweaver MX och Fireworks MX

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är absolut ingen nyhet för dom som läser MacPressen eller framförallt Think Secret, men om nån nu skulle ha missat det så har Think Secret två artiklar om Macromedias kommande uppdateringar av Dreamweaver och Fireworks. Precis som för Flash så kommer dom att kalla versionerna för MX, dvs Dreamweaver MX och Fireworks MX. Jag ser fram emot att dessa efterlängtade program äntligen blir OS X-kompatibla.

Läs mer om Fireworks MX här.

Läs mer om Dreamweaver MX här.

De har tyvärr (fast inte så oväntat) fått ta bort skärmdumparna på Dreamweaver MX, men än så länge finns de faktiskt kvar skärmdumpar på den äldre artikeln om Fireworks MX.

Nu verkar det som om programmet ska komma mot slutet av denna månad! Ska bli mycket spännande att se, är ett av de sista hindrena för mig att byta till OS X.

More Macromedia MX announcements coming this month

Hoppas det, då ska jag pröva på Dreamweaver. Vi fick hit nya GoLive häromveckan, dåligt köp faktiskt. Går segt i X. GoLive 4-filer ser för övrigt konstiga ut i 5an. Inte alla, men vissa. Tabeller och annat hoppar vänster till höger.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-04-16 02:14

Jag bara undrar och undrar och undrar: När ska Macromedia släppa en OS X-version av Director?

Rykten säger att Director inte kommer i någon version 9 / MX utan att Flash MX har tagit över rollen..

Sant el falskt ? Vi får väl vänta o se, men jag har då inte hört något om Director 9 / MX, har du?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-04-16 18:03

Rykten? Var har du hört dessa rykten? Menar Macromedia då att alla som brinner för Lingo och RIKTIG Shockwave ska förkaste sin dyra kunskap?

Actionscript är visserligen ett bra språk men det går inte att jämföra hastigheten mellan ett actionscript och ett lingoscript. Och vad händer med Shockwave 3D som rätt nyligen introducerades?

Det optimala hade varit att baka ihop de två programmen men alla kan ju drömma...

1
Bevaka tråden