Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jävl* sk*t Quicktime

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-01-07 20:29

Var det någon mer än jag som fick vit bild typ var 20 :onde sekund i QT på OSX (fryst bild i 9:an). Så skulle man ju ha pröjsant 100 spänn och dragit till Nalen ändå.

Vad ska man tro, jag har ju bara Bredbandsbolaget hemma.

Om jag ska vara ärlig tror jag att deras servrar var lite lätt överbelastade, men de får väl förutspå det om man hypar så mycket innan.

Det hade varit roligare med en Audiostream och stillbilder var 10:nde sekund.

Suck!

Aja, nästa gång kanske de kan köra satellit till Sverige (och alla andra länder de gillar) och sedan streama ut därifrån. Akamais servernätverk verkar ju inte riktigt hålla för sånt här.

:eek: :rolleyes:

Jag hade perfekt ström fram till iPhoto. 95-100%. 300-400kbs. Sen quitade QTplayer av sig själv. Därefter fick en värdelös med de där vita rutorna du pratade om.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-07 20:39

Jag hade nog tur som hade kanon bild och ljud hela vägen med chello bredband (648/128).

Här i Umeå gick det strålande att se. Många skratt och roliga kommentarer och en del *wow*. Men i slutet var det suckar faktiskt, vi trodde nog att det skulle jag bli lite mera nyheter ändå, någon typ av "one more thing".

Bortsett från hypen (som apple själv drev) så har dom ju leverarat några fantastiska saker idag, faktiskt. Men vi var som sagt lite besvikna som första reaktion. Ingen om Powermac till exempel? Skumt...

Se några taskiga bilder här.

v-lös QT-utsändning.

Spelade ingen roll om jag gick ner i prestanda-inställning i QT. Vita rutor, 1 QT oväntat avslutat.

Sitter med annars mycket bra Bostream.

  • Medlem
  • 2002-01-07 20:43

Hmm... skumt. Kanske beror på var i landet man satt då... eller så stinker BBB, men det tror jag inte. Jag ska iallafall skriva till dem och dissa dem om detta.

Harebra!

Hade bra ljud med dålig bild under hela mjukvaran. Strax innan Hårdvaran krashade dock min pc ( ). Jag fick dock strax innan igång strömmen på min mac, men med dåligt ljud, och ännu sämmre bild. Efter diverse svordomar mot M$ kom pcn upp igen, men då fick jag bara ljud, samma på macen när jag startade om qt. Men efter ett tag lyckades jag få bra bild på pcn, och då var det bra bild till slutet. Det verkar som de skippade bildsändningen ibland pga belastning, det gjorde att bilden blev bra. Så jag körde ljudet från macen och bilden från pcn Allt ut på tvn och stereon naturligtvis

  • Medlem
  • 2002-01-07 21:26

Nu kan jag se reprisen med 0% packetloss 350kBit/sec... så det var inget fel på uppkopplingen iallafall.

Är jag den enda som hade perfekt bild och ljud från början till slut? Har gratis fast internetuppkoppling via sunet och såg på min PC. Jag var iofs förvånad att Quicktime inte krashade, det brukar det göra när jag tittar på filmtrailers skumt nog.

  • Medlem
  • 2002-01-07 22:44

Jag har BBB, fick superpixlig bild ända tills jag sänkte QT-inställningen till 1 Mbps/Cable... Då blev det perfekt!

Stream? Har inte alla satellitlänk?

Jag hade jättebra bild och digitalt stereoljud!

Ps. Kom på vår expo i sommar - vi kör igen i Juli!

  • Medlem
  • 2002-01-07 23:06

Fick bra bild, stannade upp någon sec 4-5ggr på 2tim... (telia adsl)

för oss som jobbade under själva "akten", finns det ingen som har en sparad kopia på disk någonstans?
Skulle vara kul att kolla på när man har lite tid över...

  • Medlem
  • 2002-01-08 01:55

Apple brukar låta länken ligga kvar så man kan spana in hela keynoten flera månader efteråt har jag för mig... kolla http://stream.apple.akadns.net/

roro:
javisst, men just nu så går det liksom inte att komma in på Apples hemsida och kolla i streamad QT, jag får bara TimeOut hela tiden...
Så därför undrade jag om det fanns någon som hade Keynote´n på disk...

Jag gillar er logik. Bara för ni kom in sent i server kön så är QuickTime värdelöst?

Det är som att säga -"T-centralen, det är livsfarligt. Jag ramlade omkull där en gång"

Jag satt hemma med Bostream och såg (förrutom ett tag då linan gick ner i 5 min) allting med perfekt bild/ljud (nåja)

1
Bevaka tråden