Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 3.0 beta

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac hade stängt under ett par timmar när vi påbörjade arbetet med 99mac version 3.0.

Nu har vi en grund att stå på och jag lovar att dom som varit generösa med bidrag till 99mac.com kommer att få valuta för pengarna!

Det här låter ju lovande!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-11 09:30

Det låter spännande!

Vänligen, Ylan

Som alltid när det gäller stora uppdateringar så kommer det innebära vissa anpassningar ifrån medlemmar. Till exempel kan jag säga redan nu att inloggningen kommer förändras lite:

- I dagens 99mac finns det ett loginnamn och ett synligt namn. I version 3.0 försvinner loginnamnet och man använder ett enda namn överallt.

- Som exempel: mitt login är "bjoernstroem" men det namn ni ser på forumet är "Martin Björnström". I version 3.0 används endast namnet "Martin Björnström" och det går aldrig någonsin att ändra.

[ 11. mars 2003, 12:40: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-11 10:20

Om man nu vill ändra sitt synliga namn NU;GENAST - hur gör man då (eftersom det inte verkar gå sedan en tid tillbaka - eller också är jag helt väck i skallen och har
glömt hur man gör) ?!?

:rolleyes:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´ Johnson:
Om man nu vill ändra sitt synliga namn NU;GENAST - hur gör man då (eftersom det inte verkar gå sedan en tid tillbaka - eller också är jag helt väck i skallen och har
glömt hur man gör) ?!?

:rolleyes:

Du är nog inte väck i skallen riktigt ännu Thomas

För den funktionen verkar vara avstängd redan nu?
Den stängdes väl iom att en massa höll på och ändrade sitt namn och förvirrade en massa i olika diskussioner skulle jag tro. I en hel tråd höll folk på och ändrade namn och den tråden blev väldigt förvirrande när folk hade citerat folk som inte fanns i tråden ens.

Nu går det att ändra - ändrade en inställning.

Så i fortsättningen kommer det att gå bra att ha mellanslag och svenska tecken i loginnamnet?

Nu blev man velig helt plötsligt, ändra eller inte ändra... hmm...

I och med version 3 kommer man själv inte kunna ändra användarnamnet/synliga namnet, men en Administrator kommer kunna göra det åt en. Ändra gärna ditt namn innan lanseringen dock, om möjligt.

Jag heter och loggar in med "Jon Adolfsson" i 99mac v3. Svenska tecken ska jag kolla upp.

[ 11. mars 2003, 13:23: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Succé: "Tack för att du loggar in, Jöns Adolfsson."

Ha ha

1
Bevaka tråden