Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Banners på förstasidan.

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2003-02-25 13:50

Jag vet att det är nödvändigt... men ack vad tråkigt och fult det blev!

Förtydligande: Menar på Forumets förstasida.

[ 25. februari 2003, 13:52: Meddelandet ändrat av: Mattias L ]

  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 14:03

Jag måste nog säga att jag tycker det blev ganska piffigt faktiskt.. mindre brunt liksom..

..och om det ger mer money money in the kassa, släng in två till..

/Fredrik

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-02-25 14:06
Citat:

citera: ..och om det ger mer money money in the kassa, släng in två till..

Kan tänka mig att Recycler inte betalar speciellt mycket för den annonsplatsen.

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-02-25 14:08
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Fredrik Lange:
Jag måste nog säga att jag tycker det blev ganska piffigt faktiskt.. mindre brunt liksom..

..och om det ger mer money money in the kassa, släng in två till..

/Fredrik

Ja och om man skall tänka så, så varför inte kontakta nått fräsigt porrföretag, jag har hört att man kan tjäna pengar på porrbanners... Det har väl ingen nått emot, det tjänar ju ett gott syfte!

  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 14:18
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mattias L:
Ja och om man skall tänka så, så varför inte kontakta nått fräsigt porrföretag, jag har hört att man kan tjäna pengar på porrbanners... Det har väl ingen nått emot, det tjänar ju ett gott syfte!

Glöm vad jag skrev, det vore ju synd om 99mac fick in några pengar från sin verksamhet överhuvudtaget. Jag menar, om man öppnar upp för lite mac-reklam ena dagen så kan man nästan lita på att det dagen därpå finns reklam för både porr, våld och droger.

/Fredrik, som inte riktigt förstår det omotiverade påhoppet

  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 14:26
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mattias L:
Kan tänka mig att Recycler inte betalar speciellt mycket för den annonsplatsen.

Vad jag förstår så drivs 99mac av Martin nästan helt ideellt, och om han kan få in mer kulor genom att promota andra delar av sin verksamhet så är väl det till gagn även för 99mac? En förutsättning för 99mac är väl att Martin har pengar på fickan..?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mattias L:
Jag vet att det är nödvändigt... men ack vad tråkigt och fult det blev!

Förtydligande: Menar på Forumets förstasida.

Jag tycker precis tvärtom jag. Tyckte det blev ganska snyggt med de två där. Det gör liksom något men jag vet itne vad. Men det är inte fult iaf. Sen vilka företag som är där och vad de betalar rör inte mig speciellt mycket eftersom jag inte äger forumet

[quote]citera:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
[QUOTE]Tyckte det blev ganska snyggt med de två där. [/quote]Så tyckte jag med... blev lite mer liv liksom

[quote]citera:Skapades ursprungligen av: Anders Täpp:
[quote]citera:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
[QUOTE]Tyckte det blev ganska snyggt med de två där. [/quote]Så tyckte jag med... blev lite mer liv liksom
[/quote]Ah, där hade vi uttrycket jag inte hittade. Det blev mer liv

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-02-25 15:10
Citat:

citera: Glöm vad jag skrev, det vore ju synd om 99mac fick in några pengar från sin verksamhet överhuvudtaget. Jag menar, om man öppnar upp för lite mac-reklam ena dagen så kan man nästan lita på att det dagen därpå finns reklam för både porr, våld och droger.

/Fredrik, som inte riktigt förstår det omotiverade påhoppet

Det var inget påhopp, ta det lungt.

Tycker att initiativ som finns i andra trådar om att samla ihop pengar istället är bättre, förstår att Martin gör det hela ideellt och att det behövs pengar till att driva sajten.
Men det måste finnas bättre sätt än att lägga in banners.

Hur många gillar banners, hur många klickar på banners, vad är det för ide att ha banners om ingen klickar på dem??

Det har diskuterats banners tidigare och då var det ingen som gillade dem. har det ändrats??

Tydligen så har det det, eftersom folk tycker att det blir mera "liv" i sajten, dumma jag som trodde att man gick hit för att läsa inläggen på forumet...

Apropå mitt tidigare inlägg om porrbanners, så var det ett såkallat "ironiskt" inlägg och absolut inte menat som ett påhopp av något slag, ber om ursäkt fredrik om du uppfattade det så.

Självklart kan man inte hårddra det så mycket. Det är ganska harmlöst med två banners på forumets första sida, men om sjaten öppnas upp för alla annonsörer som tycker att vi som huserar här är en intressant/köpstark grupp, vart drar man gränsen, kan man lägga in banners på varje sida?? I varje inlägg??

(La till lite radmatningar, eftersom det var helt oläsbart...)

[ 25. februari 2003, 15:14: Meddelandet ändrat av: Mattias L ]

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-02-25 15:17

[quote]citera:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
[QUOTE]Sen vilka företag som är där och vad de betalar rör inte mig speciellt mycket eftersom jag inte äger forumet

[/quote]Det jag menade var bara att argumentet att annonsörerna betalar för sig inte håller så länge det är martins egna företag som annonserar.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 15:30
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mattias L:
Det var inget påhopp, ta det lungt. Tycker att initiativ som finns i andra trådar om att samla ihop pengar istället är bättre, förstår att Martin gör det hela ideellt och att det behövs pengar till att driva sajten. Men det måste finnas bättre sätt än att lägga in banners, hur många gillar banners, hur många klickar på banners, vad är det för ide att ha banners om ingen klickar på dem?? Det har diskuterats banners tidigare och då var det ingen som gillade dem. har det ändrats?? Tydligen så har det det, eftersom folk tycker att det blir mera "liv" i sajten, dumma jag som trodde att man gick hit för att läsa inläggen på forumet... Apropå mitt tidigare inlägg om porrbanners, så var det ett såkallat "ironiskt" inlägg och absolut inte menat som ett påhopp av något slag, ber om ursäkt fredrik om du uppfattade det så. Självklart kan man inte hårddra det så mycket. Det är ganska harmlöst med två banners på forumets första sida, men om sjaten öppnas upp för alla annonsörer som tycker att vi som huserar här är en intressant/köpstark grupp, vart drar man gränsen, kan man lägga in banners på varje sida?? I varje inlägg??

Det är lugnt Mattias

Visst vore det tråkigt om 99mac skulle pyntas med stora mängder banners och reklam som inte ens på långa vägar är relaterade till det som diskuteras här.. men är det reklam och promotion som kan intressera oss användare menar jag att det inte vore så farligt..

(kan t.o.m. sträcka mig så långt som till att säga att jag tycker det skulle vara positivt.. och en bonus om Martin lyckas dra in cash på det..)

I övrigt finner jag inget skäl till att ifrågasätta Martins agerande. Är rätt säker på att han väljer annonsörer och reklammängd med något så när stor omsorg..

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-02-25 15:36
Citat:

citera: I övrigt finner jag inget skäl till att ifrågasätta Martins agerande. Är rätt säker på att han väljer annonsörer och reklammängd med något så när stor omsorg..

Det tror iofs jag också, trodde dock när jag skrev mitt ursprungliga inlägg att flera skulle reagera lika hätskt och negativt som jag, men jag kanske är helt fel ute.

Citat:

citera: Det är lugnt Mattias

Vänner då??

  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 15:39
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mattias L:
Vänner då??

Hehe, självklart.. man är ju inte gjord av trä

  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-25 15:39

Tycker också att det är helt ok även om Macforum kanske behöver lite hjälp med banner-design

Den e ju inte jättesnygg. Finns det inte ngn vänlig själ som kan göra en snyggare banners här på forumet?

Det är enkel ekvation. Det kostar att driva ett populärt forum och banners ger pengar. I mindre mängd så stör det inte heller upplevelsen i övrigt.

Tror knappast att Martin kommer att börja med popups och liknande.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 15:43
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mattan:
Tror knappast att Martin kommer att börja med popups och liknande.

Mm, det får vi hoppas
Fast han vet nog om att rätt många här kör Safari med ´Block Pop-Up´s så han bemödar sig säkert inte ens att försöka

Tycker inte det gör något om det kommer in lite stålar genom banners. Det man kan fundera över en stund är ju att det under reklamen är en artikel om samma sak som bannern gör reklam för insorterat under avdelningen nyheter.

Det gör mig ingenting, men kan ju förta trovärdigheten hos kommande nyheter, artiklar, tester eller dylikt.

Citat:

citera: Tycker också att det är helt ok även om Macforum kanske behöver lite hjälp med banner-design

Jag tänkte samma sak. Det känns konstigt att bannern är så spretig och rörig när Macforums site är så stram och snygg. Har man dessutom inte tappat ett "på" i copyn?

Mac OS X passar in.
Enkelt och snyggt. Tänk det.

¿QUE?

1
Bevaka tråden