Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pris uppgift efter det man säljer

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

för att det ska gå snabt att gå igenom anonserna skulle vara bra om man kan se priset direkt efter rubriken så att man får ett hum om sakernas värde

annars måste man blädra igen varenda anonns och det är ju inte så roligt

mvh hanibal

Prisuppgiften är ju ändå i de flesta fall irrelevant i sig på grund av att de flesta försäljningsobjekt kan ha väldigt olika egenskaper.

En "G4 400 Säljes" kan innebära en beige G3a upphottad till G4 400, en G4 400 Sawtooth med 64mb ram, eller en G4 400 Gigabit Ethernet med 1,5gb ram, 17" Studio Display och dubbla 18.7gb SCSI-diskar. Exempelvis. All pertinent information kan ju liksom inte få plats i topicen.

Så man måste ju i vart fall läsa inlägget för att kunna avgöra huruvida det är prisvärt eller inte. Ger man priset redan i rubriken resulterar det nog ändå inte i någon enklare genomgång av annonserna.

Kan bara hålla med Martin. Ett klick hit och dit gör inte så mycket om man är intresserad av något.

//Sebastian

[ 06 September 2002, 01:22: Meddelandet ändrat av: Sebastian ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-06 09:15

Ibland är man kanske inte ute efter det mest prisvärda erbjudandet på marknaden, utan kanske bara "en billig G4 för max 5000 spänn", och då är ju priset väldigt relevant. En superhottad burk för 50.000 är ju inte intressant i det läget, hur "prisvärd" den än är. Jag håller med hanibal, sätt ut priset!

/Nils

Flyttar till Feedback

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-06 13:08
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Flyttar till Feedback

Hmmm, jag hittar inte tråden där.
Mitt inlägg i debatten är att orten i många fall också är viktig. Har tyckt mig märka (inte bara här) att framförallt storstadsbor utgår från att alla bor i samma stad.

Oj! Glömde att flytta tråden. Nu finns den där.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Oj! Glömde att flytta tråden. Nu finns den där.

var nonstans

Du måste ha hittat den, för du skriver i den.

Ju

jag hittade den tydligen

1
Bevaka tråden