Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kakor och tydlighet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Kul med ett bra macforum! "Härligt, wow" för att citera Tommy Söderberg.

Det jag saknar är emellertid någon slags kakor som kommer ihåg mig så att jag slipper logga in varje gång min session har dött ut. Som det är nu drar jag mig lite för att surfa hit eftersom det inebär att jag måste öppna mitt mail med lösenordet och kopiera-klistra in... Det är inte mycket besvär, det medgives, men mer än en bortskämd kille är van vid. De andra forum jag gillar att besöka har sådan "kom-ihåg".

Dessutom är det svårt att hitta någon "Logga in"-grej (länk, meny) att klicka på tycker jag. Kanske är jag helt blind, men jag hittar det ingenstans faktiskt. Nu gör jag så att jag klickar på "min profil" och hittar då en "Logga in" länk där.

Men annars är det rakt in i kaklet!

------
Jag har hittat inloggningen nu... Kanske borde jag sett den. Jag fokuserade hela tiden blicken dels på de gigantiska knapparna "bli medlem", "99mac expo" etc och dels på menyraden "min profil | registrera dig | sök osv"...

Kanske kan man lägga logga in på någon av de platserna, som åtminstone mitt öga optiskt sökte av i jakt på meny-aktiga saker. Men kanske är jag bara ovanligt blind...

[ 30 Juni 2002, 22:44: Meddelandet ändrat av: Leander Lindahl ]

Det du just har beskrivit har jag inga som helst problem med. Jag behöver aldrig logga in längre vare sig jag är hemma, på jobbet eller hos min flickvän...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-02 14:37

Samma här, vad har du för inställningar i din browser. Är den inställd på att kakorna dör efter bara några dar så kan det ju bli problem.

Å andra sidan är man härinne varje dag så är det ju inget problem....

  • Oregistrerad
  • 2002-07-02 14:47

Jag blir också automatsikt inloggad varje gång jag kommer hit. Såg dock på "Min profil" att man kan välja att radera alla kakor 99mac har skapat om man har problem med inloggningen.

Kanske det kan hjälpa?

Tjena moss! tack för synpunkter och respons på mitt inlägg... En annan sak som är "skum" är att jag inte fick något meddelande via e-brev om att någon kommenterat min tråd.

Tja jag begriper inte riktigt varför inloggning fungerar bra för er men inte för mig. Jag har IE 5.1 i OSX med kakor tillåtna... Förstår inte riktigt vad det skulle ha för betydelse om jag raderade gamla kakor, men jag skulle tappa en del konfigurationer på andra webbplatser som det är en smärta i baken att lägga in igen...

Ja, ibland är livet hårt...

[ 02 Juli 2002, 20:51: Meddelandet ändrat av: Leander Lindahl ]

Tja, ni tycker kanske att jag är tjatig... Men nu vekrar inloggningen funka av sig själv för mig också. Jag testade borttagningen av kakor som ni tipsade om.

Säg så här: härligt, wow!
Säg så här: trygghet...

1
Bevaka tråden