Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

49 seniorer

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-07-07 22:35

Jaha, då var man tillbaka till ruta ett då, med tanke på att det tagit mig nästan 400 dar att komma med 100 inlägg så lär jag väl aldrig klättra i denna stege

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: marcus:
De säljer den på svarta marknaden till högstbjudande .

Denna risk gör att många med känsligt material oftast inte lämnar ifrån sig sina hårddiskar, utan köper nya saker istället för att låta det gå på garantin.

Apple gör säkert inget olämpligt, men personligen skulle jag aldrig lämna ifrån mig en disk med lösenord och annat känsligt material. I alla fall inte utan att skriva nollor på disken minst en gång först... Det ska kosta att få tag i informationen. En dator som du skickar till Apple kan bli stulen på vägen och man vet inte var den kan hamna.

Aha, ja nu är det inte statshemligheterna jag hade på min hårddisk, så jag får väl leva med det och hoppas på att den var så trasig att de kasserade den.

Förresten läste jag en artikel i Landskronas dagstidning nu när jag var nere i Skåne förra veckan om en IT-polis som påståd att man behöver skriva över med ettor och nollor minst sju gånger för att vara hyfsat säker på att det är raderat. Dom fiskade lätt upp information på beslagtagna datorer som skrivits över en gång.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Malin, min flickvän, undrade varför jag behövde gå in på 99mac.com varje dag och läsa och kanske skriva något inlägg. Hon förstår inte hur man kan ha ett helt forum om datorer.

Du kanske kan förklara Adrian?

He he, det är väl som att låta en fågelskådare försöka förklara varför man stiger upp 4 på en söndagsmorgon för att stå med en kikare och glo på fåglar... är man inte en del av det så framstår det ofta som ofattbart.

Men det handlar väl egentligen om ett grundläggande behov av att få snacka och diskutera saker som ligger en varmt om hjärtat. Och då ens omgivning inte riktigt är intresserade av att diskutera varför TinkerTool bara är ett måste i OS X, ja då får man vända sig nånstans där andra faktiskt tycker det är intressant.

Christian: Hon tror väl också att det är med datorer och IT bara är en fluga?

  • Avstängd
  • 2003-11-10 00:31

Ungefär som flipperspel.
Inflation

hypa' hypa'

  • Medlem
  • 2003-11-10 01:37

Måste alltså skriva ngt här för att klättra i hierarkin.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-10 01:54

well... det var tider, en titel har man aldrig för många... Medlem känns så tokigt opersonligt, fick titeln "rocker" på 99Musik... Den kändes fin (Wwwwwooooohooo, Maaaartin!!?)

Ska alltså titeln stå under namnet beroende på hur många inlägg någon skrivit? Så har det aldrig fungerat för mig. De enda titlar jag ser är admin, moderator, åf, medarbetare och så, men alla andra är rätt och slätt "medlem", även om de skrivit svindlande många inlägg.:confused:

  • Avstängd
  • 2003-11-10 08:15

Jag är nöjd med switcher.

Passar utmärkt

Farmensnubben får väl heta swinger

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-10 08:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Ska alltså titeln stå under namnet beroende på hur många inlägg någon skrivit? Så har det aldrig fungerat för mig. De enda titlar jag ser är admin, moderator, åf, medarbetare och så, men alla andra är rätt och slätt "medlem", även om de skrivit svindlande många inlägg.:confused:

Denna tråd startades 28 Juni 2002. Det var innan 99mac v 3 och då hade alla medlemmar titlar beroende på hur många inlägg. först var det bara Medlem och Seniormedlem. Men sen kom det Ny medlem, Medlem, Trogen medlem, Seniormedlem och 99mac-beroende. Jag minns att mondo65 och :::NIKKE::: var de enda som hade den högsta titeln.

Själv hade jag fått Trogen medlem-status precis innan titlarna försvann...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-10 10:06

Veteran...

  • Medlem
  • 2003-11-10 12:53

Jag var också veteran vill jag minnas. Det är jag fortfarande i hjärtat

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-10 13:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Jag var också veteran vill jag minnas. Det är jag fortfarande i hjärtat

Jepp, snart är vi "99mac-beroende..."
ett år efter de andra iofs..

  • Medlem
  • 2003-11-10 13:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
Jepp, snart är vi "99mac-beroende..."
ett år efter de andra iofs..

Gott, nu kör vi stenhårt! Se upp Mondo!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Denna tråd startades 28 Juni 2002. Det var innan 99mac v 3 och då hade alla medlemmar titlar beroende på hur många inlägg. först var det bara Medlem och Seniormedlem. Men sen kom det Ny medlem, Medlem, Trogen medlem, Seniormedlem och 99mac-beroende. Jag minns att mondo65 och :::NIKKE::: var de enda som hade den högsta titeln.

Själv hade jag fått Trogen medlem-status precis innan titlarna försvann...

OK, känns kanske lite mer "demokratiskt" som det är nu, och så slipper man ju risken att någon skriver en massa blaj bara för en titels skull. Kvantitet är inte kvalitet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Jag minns att mondo65 och :::NIKKE::: var de enda som hade den högsta titeln.

Då minns du fel...

Bevaka tråden