Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på ny 99mac-logotype!

Tråden skapades och har fått 227 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag gillar nr 2 bäst. (övre raden i mitten)

Om ni tänker på att det finns fler 99-sajter, hur påverkar det utseendet?

99mac, 99musik, 99reklam, 99film, 99foto osv

Nu har jag pysslat en stund...

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2004-01-23 14:07
  • Oregistrerad
  • 2004-01-23 15:04

Tackar för fin kritik på mina tidigare förslag.!

Om man vill knyta ihop hela 99-nätverkets logotyper skulle man på ett snyggt sätt kunna använda sig av ikoner... Nu har jag skamlöst skissat med Iconfactorys World of Aqua-ikoner, ska man utveckla det här får man naturligtvis rita egna.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-23 15:08

Bäst så här långt tycker jag...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-23 15:10

ceder, mycket bra!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-23 15:15

Cnyggt Ceder!

Om logotyperna går att få i 128x128 pixlar hade det varit ännu bättre, jag har nämligen en liten grej på gång.

Synd bara att strecket i mitten nu har förvandlats från en "rak slash"till något som delar "knappen" eller vad man säger i 2 delar. Den var bättre först, när mittstrecket inte går ut till kanten av "knappen".

Gillar rena loggor. Ikoner kan man iofs utarbeta från den grafiska profil som kommer bli gällande.

http://www.hypnosis.se/transport/99maclogos.jpg

Den längst ner till höger fungerar bäst, och är stilrenast. Gradients på loggor går fetbort.

Logotyperna som körs med Panther-Aquas form av glas-högdagrar får mina röster. Dom som har skickats in nu har varit snygga, naturligtvis! Men men... ni kan göra det bättre

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-23 15:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Synd bara att strecket i mitten nu har förvandlats från en "rak slash"till något som delar "knappen" eller vad man säger i 2 delar. Den var bättre först, när mittstrecket inte går ut till kanten av "knappen".

Håller med, det var bättre när strecket inte gick ut till kanten, annars var versionerna med ikoner klockrena. Även den Pantherstålborstade fyrkanten var snygg...

  • Medlem
  • 2004-01-23 17:38

Här kommer ett till bidrag....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
http://www.hypnosis.se/transport/99maclogos.jpg

Den längst ner till höger fungerar bäst, och är stilrenast. Gradients på loggor går fetbort.

Öh... Alla är väl gradients?

Ursprungligen av David Molarin:

Öh... Alla är väl gradients?

Sant. Men den utpekade varainten så är det knappt synligt. Satt på en PC då tror jag dessutom

  • Oregistrerad
  • 2004-02-11 21:00
Ursprungligen av Svea:

Nåt sånt här?, bara skit gjort. Gick på 2 röda.

Äpplet är copyrightskyddat... man blir halshuggen om man har den som logga... och texten.... njaaa

Bevaka tråden