Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpes & Säljes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-13 09:38

Massesbasses kameraförsäljningstråd visar att disciplinen här, kanske inte riktigt alltid är vad den bore vara...

Kan inte postaren i "Köpes" resp. "Säljes" ges access att själv låsa sin tråd, så det bara blir ett inlägg (som det förmodligen var tänkt att se ut från början)?

Kontakt och vidare diskussioner(prutning) tas väl lämpligtvis personligt off-list, eller?!?

Det bästa vore om tråden är låst till ägaren, så man själv kan posta vidare i tråden, meddela prisändringar och om den är såld.

Ett annonssystem skulle göra det lättare. Nu blir det lätt kaos i trådarna och säljarna får sig kängor för allt för högt pris.

Jag håller efter så mycket jag hinner.

/c, moderator köpes och säljes

Är det inte ganska sunt att kunna kommentera och diskutera runt priserna?
Begagnade macar är ju ganska smalt, och antagligen är det svårt för vissa att skaffa sig en uppfattning om vad som är rimligt att betala. Ska t.ex en switcher som enda referens ha de utannonserade priserna?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: kitesurf:
Är det inte ganska sunt att kunna kommentera och diskutera runt priserna?
Begagnade macar är ju ganska smalt, och antagligen är det svårt för vissa att skaffa sig en uppfattning om vad som är rimligt att betala. Ska t.ex en switcher som enda referens ha de utannonserade priserna?

Visst ska man diskutera priser, men inte i en annons. Du kanske säljer en grunka, mackapär eller ngt annat för, säg 10000:-. Om jag då gör ett inlägg där jag säger att "Ha, den där skulle jag inte betala mer än 2000 för", då har jag ju sabbat ganska ordentligt för dig. Inte sant? Mitt inlägg behöver inte på något sätt vara korrekt eller spegla den normala prisnivån på din grunka.
kommer det då en potentiell köpare och ser ditt pris och sedan läser mitt inlägg så blir det nog ingen affär.

Håller med om att ev. diskussion om priset skall tas via mail eller privatmeddelande till annonsören. Det är fri prissättning och annonsören skall inte behöva få en hel tråd under annonsen med en massa tjat o tjaffs om för höga priser och liknande.

[ 14. mars 2003, 14:14: Meddelandet ändrat av: Petter M ]

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-14 08:25

I mitt föregående inlägg i debatten om macbarometern:

http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=17;t=000375

berättar jag om det kommande försöket med en beg-prislista. Än så länge innehåller den inte så fasligt mycket saker utan skall mer ses som en alfa-förhandsvisning.
I sin slutliga form tänker jag mig att den skall ge prisbedömningar inte bara för standardutrustade maskiner utan även för de vanligaste uppgraderingarna.

Ett alternativ till tjafs är ju att endast trådskaparen har rätt att skriva i tråden. Då blir det ju mer som ett vanligt köp/sälj-forum och eventuella klagomål på priset kan skickas till annonsören direkt.

1
Bevaka tråden